ÜRÜN VE MARKA KARARLARI

İzlence Formu

Ders Adı ÜRÜN VE MARKA KARARLARI Kod PZLM7051
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. CENK ARSUN YÜKSEL
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Dersin amacı, ürün yönetimi ve stratejik marka kararları konusunda bireylerin uzmanlaşmasını sağlamaktır.

İçerik

Yeni ürün geliştirilmesi, ürün hatlarının ve markaların yönetilmesi ve ürün hattı kararları, marka yönetiminin yeni kuralları, marka kimliği ve konumlandırma, perakendeci markalar, marka lansmanı, markanın olgun pazarlarda karşılaştığı güçlükler, markayı uzun dönemde yaşatma, pazara uyum sağlama: kimlik ve değişim, marka genişlemesi ile büyüme, marka mimarisi: marka ve ürün ilişkileri yönetimi konuları üzerinde durulacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Konular ders anlatımı ve konuyla ilgili örnek olaylar kullanılarak sorular sınıf içerisinde tartışılacaktır. Derse ve tartışmalara katılım, derse hazırlıklı gelmek ve devam esastır.

Kaynaklar

Jean-Noël Kapferer, The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term, Kogan Page Publishers, 2008.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024