STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ Kod PZLM7075
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. ZEHRA BOZBAY
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Pazarlama Yönetimi dersinin amacı, pazarlama yönetiminin temel kavramlarını tanıtmak, pazarlama yöneticisinin karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışmak, yönetim bakış açısını geliştirmek, çeşitli pazarlama problemlerine analitik çözüm yaklaşımları getirilmesini sağlamak ve yöneticilerin sorunların çözümüne ilişkin sonuç ve tavsiyeler oluşturma yeteneklerini geliştirmektir.

İçerik

Bu ders pazarlama sistemi ve çevresel faktörler ile ilişkisi, pazarlama kavramının evrimini, pazarlama kurumları ve süreçlerini, pazarlama stratejisi ve planlamalarını, pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemleri, tüketici davranışlarını ve ürün, dağıtım, tutundurma ve fiyatlandırma stratejilerini kapsar.

Öğretim Yöntemleri

Bu ders, konu anlatımı, sınıf tartışmaları ve sunumlardan oluşmaktadır. Konu anlatımlarında, pazarlama yönetimi, uygulamaları ve sorunları üzerinde durulacaktır. Konu anlatımlarına ek olarak, sınıf içinde proble ve va’ka tartışamaları yapılmaktadır. Öğrencinin konu anlatımlarına ve özellikle sınıf tartışmalarına katılmaları beklenmektedir. Yukarıda bahsedilen amaçları gerçekleştimek için ders anlatımı öncesi ve sırasındaki hazırlıklar gereklidir. Bundan dolayı derse düzenli katılım şiddetle önerilmektedir.

Kaynaklar

Tek Ömer Baybars, Özgül Engin, Modern Pazarlama İlkeleri: Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, 4. Baskı, Birleşik Matbacılık, 2013. Korkmaz Sezer, Eser Zeliha, Öztürk Sevgi Ayşe, Işın F. Bahar, Pazarlama, Kavramlar, İlkeler, Kararlar, 1. Baskı, Siyasal Kitabevi, 2009. Nakip Mahir, Güncel Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2012. İslamoğlu Ahmet Hamdi, Pazarlama Yönetimi, 5. Basım, Beta Yayınevi, 2011.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024