Ders Adı | E-HALKLA İLİŞKİLER | Kod | HALK7084 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. FERİDE AKIM |
Dersin Veriliş Türü | |||
Dersin amacı, halkla ilişkiler uygulamalarının yeni medya internet ortamında gerçekleştirilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır
Yeni teknoloji ortamının iletişim araçları özellikle de internet; halkla ilişkiler ve tanıtım alanında da yerini almaya başlamıştır. Başka bir değişle halkla ilişkiler ve tanıtım, bu teknolojik ortamdaki gelişmelere ayak uydurmuştur. Bu ayak uydurma halkla ilişkiler faaliyetlerini etkilemiş ve halkla ilişkilerin anlamı, içeriği, amaçları, yöntemi ve kullandığı araçları değişime uğratmıştır. Bu değişimin sonucunda E-Halkla İlişkiler (E-Public Relations) olarak adlandırabileceğimiz yeni bir alan ortaya çıkmıştır. Halkla ilişkilerin internet ortamında kullandığı araçların başında ağ siteleri (web siteleri), elektronik posta (e-mail) ve sosyal medya ortamları gelmektedir. Internet günümüzde en önemli halkla ilişkiler aracı haline gelmiştir. Kuşkusuz bunun sebebi internetin çok daha hızlı ve çift taraflı bir iletişim sağlamasıdır. Bu ders kapsamında, internet ortamında gerçekleşen halkla ilişkiler uygulamaları ele alınacak ve hedef kitlelere ulaşmada geri bildirimlerin (feedback) önemi ortaya konacaktır.
Barkovizyon sunum
Aybike Pelenk Özel, DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER Kavram ve Araçları, Derin Yayınları: 2015.