AFET KÜLTÜRÜ

İzlence Formu

Ders Adı AFET KÜLTÜRÜ Kod ODAK0001
Kredi 2 AKTS 2
Z/S Seçmeli Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi YILDIRIM GÜNGÖR
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Afet kültürü kısaca; Bireylerin doğa insan ve teknoloji kaynaklı her türlü olayın nedenlerini ve sonuçlarını, bunların en az zararla nasıl atlatılacağını, bu tür olayların afete dönüşme nedenlerini afetler öncesi, sırası ve sonrasında ne tür çalışmalar yapılabileceğini anlatan bir kavramdır. Ders, öğrencileri afet uzmanı olarak değil, afetler hakkında bilgi sahibi olmayı ve bu bilgileri de başkalarıyla paylaşmayı bilen bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlar. Ders, doğal ve doğal olmayan tüm afetlerin irdelenmesi ile bu afetlerin en az zararla kapatılması için alınacak tedbirleri kapsar. Tüm dünyada etkisini giderek artıran ve tümünde de insan etkisi olan Afetlerle ilgili bilinmesi gereken başlıca konuların öğrencilere anlatılarak, afetler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak dersin ama amacıdır. Sağlıklı bir afet yönetimi sistemi içinde yapılacak çalışmaların başarılı olması sonucunda Türkiye’nin herhangi bir afetle baş başa kalması engellenecektir. Bu nedenle Afet Yönetiminin temel prensipleri olan Önlem – Hazırlık –Müdahale – İyileştirme aşamaları bu dersin akılda kalması gereken ana öğeleridir.

İçerik

Afet kültürü kısaca; Bireylerin her türden doğa ve insan kaynaklı olaylar olduğu zaman bu olayların en az zararla nasıl atlatılacağı, afetler öncesi sırası ve sonrasına ne tür çalışmalar yapılabileceğini anlatan bir kavramdır. Ders, öğrencileri afet uzmanı olarak değil, afetler hakkında bilgi sahibi olmayı ve bu bilgileri de başkalarıyla paylaşmayı bilen bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlar. Ders, doğa kaynaklı olsun olmasın tüm olayların büyük bir çoğunluğunun afete dönüşmesinin ana nedeninin insan uygulamaları olduğunu ve bu yanlış uygulamaların Afet Kültürü kavramının öğretilmesiyle azalacağını hedefler. Ders böylece genel olarak afete dönüşebilecek koşulların ortaya çıkmaması için alınacak tedbirleri kapsar.

Öğretim Yöntemleri

Derslerin daha iyi anlaşılması için görsel bir ağırlığıın olması gereklidir. Gerçekleşen olaylardan alınan gerçek görüntüler ve videolarla anlatım, afetlerin daha iyi anlaşılmasını sağlayacağı için ders olabildiğince gerçek görüntülerle desteklenmiştir.

Kaynaklar

- Erdoğan, N., 2008. Uluslararası Müdahaleli Depremlerde Saha koordinasyonu, 85 s., İstanbul - Davis, J., 2006. Tsunami, Time Special Report, p., 4-36 - W.G.May 1973. Mountain Search and rescue techniques. Rocky Mountain Rescue Group inc. Colo., USA, 321 pp., - Dan H. Allen., 1998. Don?t Die on The Mountain : Published The United States by Diapensia Press, 12 King Hill Rd., New London, 206 pp. - McClung, D., Schaerer, P., 1993. The Avalanche Hand Book. The Mountaineers, 272 p. - Rodoplu, Ü., Akkol,S., Ersoy, G., Çelikli, S., Malatyalı, A.R., Gürel, T., User, N.N., Özeren, C., 1998. İlk Yardım Temel Yaşam Desteği El kitabı, Acil Tıp Derneği Yayın, ı80 s. - Yılmaz O., Güngör,Y., 2001. Jeoloji. Milli Eğitim Bakanlığı yayınları, 179 S. Ankara. - Tanrısever, M., 2000. TAMT Eğitimi Kursiyer el kitabı. 225 s

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024