Ders Adı | WEB TABANLI EĞİTİM TASARIMI VE UYGULAMALARI | Kod | ENFO9025 |
Kredi | 3 | AKTS | 6 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi ZERRİN AYVAZ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Web-tabanlı eğitim kavramlarını vermek, web-tabanlı eğitimin avantaj ve dezavantajlarını incelemek, öğrenci, içerik ve organizasyon analizi yapabilmek, Web-tabanlı eğitimde eğitim amaçlarının belirlenmesi, web-tabanlı öğretim kuram ve yaklaşımlarının incelenmesi, web-tabanlı ortam için görsel tasarım ilkelerinin anlaşılması, Web-tabanlı öğretim tasarımı kuramlarını kullanarak öğretimin geliştirilmesini sağlayan içeriklerin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
Web-tabanlı öğretim ortamı, web-tabanlı eğitimin avantaj ve dezavantajları, öğrenci, içerik ve örgüt (organizasyon) analizi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, web-tabanlı öğretim kuram ve yaklaşımlarının incelenmesi, web-tabanlı ortam için görsel tasarım ilkelerinin anlaşılması, web-tabanlı öğretim tasarımı kuramlarını kullanarak öğretimin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi
Sunuş yöntemi, Keşfederek öğrenme yöntemi, Proje tabanlı öğrenme yöntemi
1. Kearsley, G. (2000). Chapter 2: Scope of On-line Education. Online Education: Learning and Teaching in Cyberspace. Wadsworth: Toronto 2. Clark, R. C. & Mayer, R. E. (2003). Chapter 1: E-learning: Promises and Pitfalls. Elearning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning. Pfeiffer: San Francisco, CA. 3. Horton, W. (2000). Designing Web-Based Training. Wiley: New York. 4. Rosenberg, M. C. (2001). E-learning: Strategies for Delivering Knowledge in the Digital Age. McGraw-Hill: New York. 5. Horton, W. & Horton, K. (2003). E-Learning Tools and Technologies. Wiley Publishing Inc: Indianapolis.