BELGELERİN KORUNMASI VE RESTORASYONU

İzlence Formu

Ders Adı BELGELERİN KORUNMASI VE RESTORASYONU Kod BIBY4063
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. ŞEKİBE NİHAL SOMER
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Arşiv, kütüphane ve bilgi ve belge merkezlerinde bulunabilecek malzemeler, yapıları ve tahribat nedenleri hakkında bilgilendirmek, bu malzemelerin ömürlerini olanaklı olduğunca uzatmak için gereken koruyucu önlemler ve yapılması gereken restorasyonlar konusunda bilinçlendirmektir.

İçerik

Bilgi ve belge merkezlerinde bulunabilecek malzemelerin neler olabileceği, bunların yapısı, onları nelerin tahrip edebileceği, tahribatın en aza indirilmesi için yapılması gerekenler öğrenilir ve nasıl onarılabilecekleri hakkında bilgi edinilir.

Öğretim Yöntemleri

Düz anlatım, powerpoint sunumlar, malzeme incelemeleri, restorasyon materyali ve uygulama incelemeleri

Kaynaklar

- Verilecek notlar - Kathpalia, Yash Pal. “Arşiv Malzemesinin Korunması ve Restorasyonu”. Çev. Nihal Somer. Ankara: Başbakanlık Basımevi, 1990. - Adcock,Edward P.(Ed.) Kütüphane Malzemesinin Bakım ve Kullanımında IFLA İlkeleri.Çev. Nihal Somer http://www.ifla.org/en/publications/international-preservation-issues - Barrow, W.James. “El yazmaları ve Belgeler, Bozulmaları ve Onarılmaları”. Çev. Neslihan Uraz. İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul Şubesi, 1992. - Clements, D.W.G., D.L. Thomas. “Arşiv Belgelerinin Korunması Konusunda Temel Bilgiler”. Çev. Necla Olsa, Ankara: Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü Cumhuriyet Arşivi Daire Başkanlığı Yayın No: 18, 1993. - Crespo, Carmo, Vincente Vinas. “The Preservation and Restoration of Paper Records and Books”. A RAMP Study with Guidelines. Paris: UNESCO 1984 (PGI-4/WS/25). - Parker, Thomas A. “Study on Integrated Pest Management for Libraries and Archives”. A RAMP Study with Guidelines. Paris: UNESCO 1987 (PGI-87/WS/7). - Pascoe, M.W. “Impact of Environmental Pollution on the Preservation of Archives and Records”. A RAMP Study with Guidelines. Paris: UNESCO 1988 (PGI-88/WS/18).

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024