FİYATLANDIRMA I

İzlence Formu

Ders Adı FİYATLANDIRMA I Kod PZLM7071
Kredi 3 AKTS 6
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. BAHAR YAŞİN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Fiyatlandırma şirketler açısından farklı sektörlere göre değişiklik göstermektedir. Örneğin tıbbi ürünlerde müşterilerin doğrudan etki edebildikleri bir durum söz konusu olamamaktadır. Bunun yanısıra alkollü içecekler ve sigaranın fiyatlandırılmasında ise yasal ve etik kısıtlamalar önemli rol oynamaktadır. Emtia tarzı ürünlerde genellikle düzenli aralıklarla fiyatlar belirlenirken, oteller ve havayolları dinamik fiyatlandırma yoluyla binlerce denge fiyat belirleyebilmektedir. Petrol ürünlerin fiyatlandırılmasında ise vergiler önemli bir yer tutmaktadır. Tüm bu unsurlar dikkate alınarak öğrencilerden projeler yapmaları beklenmektedir. Bu doğrultuda son üç hafta içinde aşağıda belirtilen hususlara göre sunumlar gerçekleştirilecektir.

İçerik

Yapılacak olan şirket analizleri projesinde ise belirli bir sektörde rekabet halinde olan iki işletme ele alınarak belirli bir ürün gurubu için fiyatlandırma stratejileri incelenecektir. Bu firmaların müşteri ve rekabet kapsamındaki stratejileri de detaylı bir şekilde ele alınacaktır. Proje oldukça kapsamlı ve vakit alıcı bir süreç olacağından gerçekten ilgi duyduğunuz bir sektör ve firmayı seçmeniz tavsiye edilmektedir. İnceleme ve analiz sonuçları, bir Word dökümanı halinde detayları ile teslim edilirken, sınıfta da ilgili haftada gurubun bir sunum yapması beklenmektedir.

Öğretim Yöntemleri

Ders anlatımı, vaka tartışmaları, sunum şeklindedir.

Kaynaklar

1) Thomas Nagle; John Hogan; Joseph Zale, Strategy and Tactics of Pricing, The: Pearson New International Edition. 2) Robert M. Schindler, Pricing Strategies: A Marketing Approach, SAGE Publications, Inc.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024