Ders Adı | İMAJ MÜHENDİSLİĞİ | Kod | HALK9126 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. NİLÜFER SEZER |
Dersin Veriliş Türü | |||
Dersin amacı tüm hedef kitleler nezdinde imajın istenilen doğrultuda yapılandırılması ve imajın korunması amacına yönelik faaliyetlerin öğretilmesidir
Halkla ilişkilerin odak noktasında imaj çalışmaları yer aldığı için tüm diğer çalışmalar, bu odak noktasının etrafında şekillenir. Bu nedenle imaj oluşturmak için yapılan faaliyetleri halkla ilişkiler olarak nitelendirmek, yapılan faaliyetleri adlandırmada yetersiz kalacaktır. Halkla ilişkiler kapsamında tanımlanan "İmaj Mühendisliği"; tüm hedef kitleler nezdinde imajın istenilen doğrultuda yapılandırılması ve imajın korunması amacına yönelik faaliyetleri kapsamaktadır. Geniş halk kitlelerine ulaşmada en önemli araçlardan birisi; medya, diğeri ise, sanal ortamdır. Sanal ağlar ve sosyal medya sayesinde kurumlar bizzat kendi haberlerini yönetebilme özgürlüğüne sahip hâle gelebilmiştir. Böylece son derece dinamik bir ortamda istediği görselliğe ve içeriğe, istediği zamanda şekil verebilen kurumların imajını yönetmek daha kolay hâle gelmiştir.
Anlatım, uygulama, sunum
Gönül Budak, Gülay Budak: İmaj Mühendisliği Vizyonundan Halkla İlişkiler, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014.