Ders Adı | ÜRÜN VE MARKA KARARLARI | Kod | PZLM7051 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. CENK ARSUN YÜKSEL |
Dersin Veriliş Türü | |||
Dersin amacı, ürün yönetimi ve stratejik marka kararları konusunda bireylerin uzmanlaşmasını sağlamaktır.
Yeni ürün geliştirilmesi, ürün hatlarının ve markaların yönetilmesi ve ürün hattı kararları, marka yönetiminin yeni kuralları, marka kimliği ve konumlandırma, perakendeci markalar, marka lansmanı, markanın olgun pazarlarda karşılaştığı güçlükler, markayı uzun dönemde yaşatma, pazara uyum sağlama: kimlik ve değişim, marka genişlemesi ile büyüme, marka mimarisi: marka ve ürün ilişkileri yönetimi konuları üzerinde durulacaktır.
Konular ders anlatımı ve konuyla ilgili örnek olaylar kullanılarak sorular sınıf içerisinde tartışılacaktır. Derse ve tartışmalara katılım, derse hazırlıklı gelmek ve devam esastır.
Jean-Noël Kapferer, The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term, Kogan Page Publishers, 2008.