TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

İzlence Formu

Ders Adı TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Kod PZLM7046
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. ABDULLAH OKUMUŞ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Tüketici davranışı dersinin amacı, derse ilişkin temel kavramları tanıtmak, yönetim bakış açısını geliştirmek, çeşitli pazarlama problemlerine analitik çözüm yaklaşımları getirmesini sağlamak ve yöneticilerin karşılaşabileceği problemlerin çözümüne ilişkin sonuç ve tavsiyeler oluşturma yeteneklerini geliştirmektir.

İçerik

Belirtilen bu hedeflere ulaşmak için; tüketici davranışının pazarlama alanındaki yeri ve önemi, tüketici araştırmaları, pazar bölümlendirme ve tüketici davranışı-pazarlama stratejisi ilişkisi, tüketici davranışına etki eden psikolojik etkiler, sosyo-kültürel etkiler, tüketici satın alma süreçleri üzerinde durulacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Konular ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar ve vaka tartışmaları şeklinde işlenecektir. Tüketici davranışı ve satış yönetimine yönelik konular vaka yöntemi kullanılarak tartışılacaktır. Bu nedenlerle, derse ve tartışmalara katılım, derse hazırlıklı gelmek ve devam esastır.

Kaynaklar

• Abdullah Okumuş, Tüketici Davranışı- Teorik ve Uygulamalı Bir Yaklaşım, Türkmen Kitabevi, 2013. • Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı, 2013. • Leon G. Schiffman ve Leslie Lazar Kanuk, Consumer Behavior, Prentice Hall • William D. Wells ve David Prensky, Consumer Behavior, John Wiley&Sons, Inc. • Wayne D. Hoyer ve Deborah J. MacInnis, Consumer Behavior, Houghton Mifflin Company. • Michael R. Solomon, Consumer Behavior, Prentice-Hall, Inc.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024