ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

İzlence Formu

Ders Adı ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Kod INOG2031
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi ÖZLEM İLKER ETUŞ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

* Yabancı dil olarak İngilizce?nin öğretimi kapsamında yeni yönelimlere, öğretmen-öğrenenin değişen rollerine ilişkin üst bakışın kazandırılması * Yabancı Dil Öğretiminde yöntem sonrası süreçte yenilikçi eğitim yaklaşımlarını kuram ve uygulama boyutunda değerlendirebilmek, uygulamadaki yansımalarını tartışabilmek * Dil öğretim bağlamına, öğrenme biçemlerine ve öğrenci profiline uygun izlence, ders planı, etkinlik, eğitim malzemesi geliştirilebilmesi için gereksinin duyulan bilgi ve becerilerin öğretmen adaylarına kazandırılması * Avrupa Ortak Çerçeve Metin ve Avrupa Dil Gelişim Dosyası Uygulamaları hakkında kapsamlı bilginin kazandırılması, Yabacı Dil Yeterlilik ölçütlerini belirleyen dil betimleyicilerinin tanıtılması * Kuram ve uygulama boyutu ile Kültürlerarası yetinin geliştirilmesine yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması * Öğretmen adaylarının dil öğretimi sürecinde karşılaşabilecekleri sorunları çözmeye yönelik strateji ve öneriler geliştirebilmelerinin sağlanması

İçerik

Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminin dünyadaki konumu, dil politikaları, dil öğretiminde yeni yönelimler, dil araştırmaları ve dilin temel özelliklerinin betimlenmesi sonrasında, dil derslerinin düzenlenişi ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Yaklaşım, yöntem teknik gibi kavramların karşılaştırmalı bir bakış açıyla betimlenmesi ve bu doğrultuda müfredat oluşturma, ders planı hazırlama, amaç ve hedef yazılımı, uygun materyallerin ve etkinliklerin geliştirilmesi konuları bu dersin odak noktasını oluşturmaktadır. Oluşturmacılık, Öğrenci Merkezli Dil Eğitimi, Öğrenen Özerkliği ve Strateji odaklı dil öğretimi ekseninde dil becerilerinin kazandırılmasında uygulanabilecek görev-odaklı etkinlikler, bunların sınıflandırılması ve zorluk kademelerinin ölçütler dahilinde belirlenmesi, farklı öğrenme biçemlerine ve bireysel değişkelere bağlı olarak sınıf-içi uygulamaların çeşitlendirilmesi, özgün dil öğretim materyallerinin geliştirilmesi, öğrenme stratejilerinin kazandırılması, dersin farklı evrelerinde ne tür uygulamaların yer alabileceğine ilişkin örnek etkinliklerin düzenlenmesi bu dersin çatısını oluşturmaktadır. Gereksinimlere uygun izlence, ders planları ve etkinliklerin düzenlenebilmesini sağlamak ve bu yönde farkındalık yaratabilmek amacıyla, kültürler-arasılık, kimlik, Avrupa Ortak Başvuru Metni ve Yeterlilik düzeyleri, Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve uygulamaları konuları da dersin kapsamı içerisinde bulunmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Konulara ilişkin makale ve kitap bölümlerinin okunması ve tartışılması, Örnek müfredat, izlence, ders planlarını karşılaştırmalı bir yaklaşımla incelenmesi Örnek etkinliklerin incelenmesi, tartışılması, zayıf yönlerini giderecek düzenlemelerin yapılması, Yazılı ve görsel malzemelerin kullanımı ile görev-odaklı etkinliklerin üretilmesi ve sunulması, Bireysel,İkili ve grup çalışmaları ile örnek uygulamaların gerçekleştirilmesi, Bütünleşik dil becerilerine yönelik uygulama örneklerinin geliştirilmesi Eleştirel Düşünceyi besleyecek etkinlikler ile özgün materyaller üzerinde çalışılması, kimlik ve kültüre ilişkin değerlendirilmelerde bulunulması,

Kaynaklar

Arndt, Harvey & Nuttall (2000), Alive to Language. Cambridge University Press. Brown, D. 2001 Teaching by Principles. Longman Bygate,M., P. Skehan &M. Swain (2001). Researching Pedagogic Tasks: Second Language Learning, Teaching and Testing. Longman Common European Framework of Reference for Languages 2000, The Council of Europe Harmer, J.(2007) The Practice of English Language Teaching. Pearson, Longman, Harlow. Parrott,M (1993). Tasks for language teachers. Cambridge University Press. Reid, J. M.(1998) Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom. Prentice Hall,USA. Richards, J. & T. Farrell (2005). Professional Development for Language Teachers: Strategies for Teacher Learning. Cambridge University Press. Scharle, A. & A. Szabo (2000) Learner Autonomy. Cambridge University Press, Cambridge. Shrum, J & E. Glisan (2000) Teacher?s Handbook: Contextualized Language Instruction.Thomson Heinle. Stephens, E. & J.Brown (2000). A Handbook of Content Literacy Strategies. Christopher-Gordon Publishers Willis, J. (1996). A Framework for Task-based Learning.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024