Ders Adı | DİL EDİNİMİ | Kod | INOG2029 |
Kredi | 3 | AKTS | 4 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. TUNCER CAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Ana dil ve yabancı dil edinimi ile ilgili kuramları ve yaklaşımları karşılaştırmalı olarak incelemek; dil edinim ve geliştirme süreçleri, dilbilgisi ve dili oluşturan diğer öğelerin edinimi konularında farkındalık yaratmak.
1. Birinci ve ikinci dil edinimi kuramları (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım), 2. Anadil ile erek dilin gelişim evreleri ve süreçleri, 3. Durum çalışmaları, bütünce verilerinden ana ve erek dil kullanımlarının karşılaştırmalı çözümlemesi, 4. Anadil ediniminde gelişim aşamaları, 5. İkinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri, 6. İkinci dil edinimi süreçleri, 7. İkinci dil ediniminde öğrenen özellikleri ve nihai kazanımdaki bireysel farklılıklar (örn.: kişilik etkisi, dil yeteneği, zeka, edinim yaşı, motivasyon ve tutum, öğrenen tercihleri ve inançları), 8. İkinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı (örn.: doğal ve örgün eğitim ortamları).
1.Anlatım, 2. Öğrenci merkezli sınıf içi tartışmalar.
Ellis, R. (2004) The Study of Second Language Acquisition OUP, UK Gass, S. M. & Slinker, L. (2001) Second Language Acquisition: An Introductory Course. London: Lawrence Earlbaum.