Ders Adı | İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL KONULAR | Kod | INOG4055 |
Kredi | 2 | AKTS | 3 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Öğr. Gör. Dr. SERAP ÖNEN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Amaç, öğrencilere sadece geleneksel yöntemler hakkında bilgi kazandırmak değil aynı zamanda günümüz çağdaş yöntemler ve yaklaşımlar hakkında da bilgi sahi olmalarını sağlamaktır. Bunun için yeni yöntem ve teknikler de öğretilecek. İzledikleri bir dersin veya kullandıkları bir ders kitabının hangi kuramsal temele dayandığını saptayabilecek düzeyde bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. Farklı yöntem ve tekniklerin avantajlarını ve dezavantajlarını göstermek. İleride öğretmenlik yaşamlarında farklı sınıf koşullarına göre kendilerine uygun yöntem(ler), teknik(ler) seçebilmelerini sağlamaktır.
İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) özellikle yöntem sonrası dönemde (postmethodology) yabancı dil öğretiminde ne tür yeni kuramlar, yaklaşımlar, yöntemler ve teknikler kullanılmaktadır. Bunların İngilizce öğretimindeki önemi ve etkisi incelenmektedir.
* Ders anlatımı, * Konu ile ilgili kısa videolar gösterimi ve örnekler üzerinden tartışmak, * İkili ve grup çalışmaları
* DEMİREL Özcan, (2005), Eğitimde Yeni Yönelimler, Pegem A Yayıncılık * SHRUM Judith, (2000), Contextualized Language Instruction, Thomson & Heinle * DEMİRCAN, Ö., (1990) YABANCI DİL ÖÄRETİM YÖNTEMLERİ, ISTANBUL * HARMER J., (2001), THE PRACTICE OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING, Longman * SHRUM J. ? GLISAN E., (2000), CONTEXTUALIZED LANGUAGE INSTRUCTION, Thomsom Heinle * STERN, H. (1983), FUNDAMENTAL CONCEPTS OF LANGUAGE TEACHING, Oxford University Press * TOMLINSON B. (ed), (2008), ENGLISH LANGUAGE LEARNING MATERIALS, Continuum International Publishing