Ders Adı | ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II | Kod | INOG3040 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 2 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi DİLEK İNAL |
Dersin Veriliş Türü | |||
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II dersinde erken yaşta İngilizce öğretimi kapsamında güncel yöntemsel yönelimler doğrultusunda özellikle Türkiye örneğinde karşılaşılan uygulamalar konusundaki bilgi ve becerilerin öğretmen adaylarına kazandırılması amaçlanmıştır.
Çocuklara yabancı dil öğretimi alanında yaygın ve özgün dil öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve öğrenme stratejilerinin kazandırılmasının yanısıra, erken yaşta yabancı dil öğretiminde kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına da yer verilmekte, örnekler incelendikten sonra farklı yaş gruplarının ve becerilerin değerlendirilmesine ilişkin çalışmalar yapılmaktadır. Erken öğrenen (5-12 yaş) grupları için farklı izlence türleri (hikaye temelli, içerik temelli, tema temelli, görev temelli); seçilen izlence türünde çocuk edebiyatının etkili kullanımı, sınıf yönetimi, dil sunumu ve alıştırmaları da ders kapsamında ele alınacaktır.
Öğrencilerin ele alınacak konuya ilişkin ön araştırmaları ve okumaları tamamlaması, Sınıf içi tartışmalar, İkili ve grup çalışmalarıyla etkinlik / materyal oluşturulması, Öğrencilerin İnternet yoluyla yurtdışında çacuklara yabancı dil öğretimi konusudaki uygulamaların izlenmesi
Brewster, J. and Ellis, G. (2003). The Primary English Teacher?s Guide. London: Pearson Education Limited. Brown, H.D. (2001). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. New York: Longman. Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP. Cameron, L. (2003). ?Challenges for ELT from the expansion in teaching children,? ELT Journal, Year of the Young Learner, pp. 9-16. Carless, D. ?Implementing task-based learning with young learners,? ELT Journal, Year of the Young Learner, pp. 36-44. Driscoll, P., Frost, D. (2006). The Teaching of Modern Foreign Languages in the Primary School. London: Routledge. Fisher, J. (1996). Starting from the Child? Buckingham: Open University Press. Hadaway, N. Vardell, S. and Terrell Young. (2002). Literature-based Instruction with English Language Learners. Boston: Allyn&Bacon. Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman. Moon, J. (2000). Children Learning English. Oxford: Macmillan Publishers Limited. Pinter, A. (2006). Teaching Young Language Learners. Oxford: OUP.