EDEBİYAT VE DİL ÖĞRETİMİ II

İzlence Formu

Ders Adı EDEBİYAT VE DİL ÖĞRETİMİ II Kod INOG3043
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi ÖZLEM İLKER ETUŞ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

* Yazınsal metinleri okumaya istek duyma, sınıf dışında da okuma ve araştırma sürecine yönelme, * Yazınsal metinlere ilişkin analiz ve yorum yapabilme, tartışmalarını metinsel ipuçları ve örneklerle destekleyebilme, * Yazınsal metinlerde öne çıkan konuları kendi yaşam deneyimi çerçevesinde değerlendirebilme, * Yazın-Kültür ilişkisini kurabilme, metni toplumsal-kültürel bir eksende yorumlayabilme, * Yazın öğretimindeki temel amaçları belirleyebilme, bu amaçlara ulaşmak amacıyla uygun etkinlikler ve öğretim yöntemleri geliştirebilme

İçerik

Yazınsal metinlerin incelenmesini ve yabancı dil öğretiminde yazın konusunun kuram ve uygulama boyutu ile sorgulanmasını önceleyen bu dersin temel hedeflerinden biri öğretmen adaylarına, onları etkin birer okuyucu kılacak bilgi ve becerileri kazandırılmasıdır. Yaratıcı Dil Kullanımı ekseninde dilin estetik ve duygulandırıcı işlevinin yazınsal metinlerde sapma olgusuyla bağlantılı olarak işlenmesinin ardından, yazınsal metinlerde farklı amaçlar doğrultusunda standart- dışı dil kullanımına dikkat çekilmektedir. İngilizce üretilmiş yazınsal anlatılarda lehçe, aksan farklılaşmalarının yanı sıra Dünya İngilizcelerinin yazınsal metinlerde ne şekilde yansıdığı dersin diğer bir odak noktasını oluşturmaktadır. Metinler-arasılık, Yazında tutum, değer ve yargılar, kültür seçilen metinlerdeki yansımalarıyla ele alınmakta, farklı türde aynı tema üzerine örgülenmiş yazınsal metinler ve uyarlamalar karşılaştırmalı bir bakış açısıyla işlenmektedir. Bu ders ağırlıklı olarak oyun ve roman üzerinde durmakta, özellikle tiyatro oyunlarındaki sahne, karakter, karşılıklı konuşma, sahne yönergeleri gibi farklı oyun öğelerinin oyunun gelişimine katkısı bütüncül bir yaklaşımla incelenmektedir. Öğretmen adaylarının bu öğeleri öne çıkaran etkinlikler geliştirebilmelerine olanak tanıyacak, özellikle eğitsel boyutu ile yapıbozucu çalışmalara yön verecek, dil corporalarının kullanımı ile metin çözümlemelerini destekleyecek bilgi ve becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.

Öğretim Yöntemleri

Öğrencilerin ele alınacak konuya ilişkin ön araştırmaları ve okumaları tamamlaması, Öğrencilerin etkili soru sorma stratejilerinden yararlanarak metinle etkileşime girmesi, Metnin yorumlanmasında öne çıkan konulara ilişkin görüşlerini ve duygularını paylaşması, Metne ilişkin yorumların, metinsel ipuçları ve göndermeler ile desteklenmesi, Yorum ve incelemelerini yazılı olarak aktardığı durumlarda, metnin akıcılığını ve tutarlılığını sağlayacak biçimde düzenlemeler yapabilmesi, İkili ve grup çalışmalarında görüş alış-verişinde bulunması, takım çalışmasını planlayıp yürütebilmesi, Yazın öğretiminde seçtiği temel hedefleri gözeterek, uygun etkinlik önerileri sunması,

Kaynaklar

Beard, A. Texts and Contexts. Routledge, London, 2001, Black, E. (2006) Pragmatic Stylistics. Edinburgh: Edinburgh University Press. Brumfit,C&R.Carter.(1986)Literature and Language Teaching. Oxford University Press, Oxford. Carter and McRae eds.(1996) Language Literature and Learner. Longman, London &NY Collie, J. &S. Slater.(1987) Literature in the Language Classroom. Cambridge University Press, Cambridge Croft, S. and H. Cross. (2000) Literature, Criticism, and Style Oxford Uni. Press, Oxford Goodman, S. D. Graddol and T. Lillis, eds (2007) Redesigning English. New York: Routledge Hawthorn, J. (1985) Studying the novel. London: Hodder Education Leech, G. (2008) Language in Literature. Harlow: Longman Parkinson, B. & H. R. Thomas (2000) Teaching Literature in a Second Language. Edinburgh: Edinburgh University Press. Sanger, K.(2001) The Language of Drama.London & NY: Routledge Schumacher,J.ed, (2000) Drama: for Reading and Performance. Iowa: Perfection Learning. Showalter,E. (2003) Teaching Literature. Blackwell, USA.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024