EĞİTİM PSİKOLOJİSİ: KURAM VE UYGULAMA

İzlence Formu

Ders Adı EĞİTİM PSİKOLOJİSİ: KURAM VE UYGULAMA Kod RVPD3039
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi GAMZE İNAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu derste, kuram ve uygulamanın kesiştiği bir alan olan eğitim psikolojisine dair temel kavramlar ve yaklaşımların öğrenilmesi ve öğrenciler tarafından uygulamaya yönelik müdahale önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

İçerik

Bu derste, psikolojinin bir alt alanı olarak eğitim psikolojisi alanına ait kuramsal çerçeveler ve uygulamalar felsefi, tarihsel ve kültürel temelleri ile birlikte ele alınmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Sunuş, Araştırma, Grup Tartışması

Kaynaklar

Berliner, D. C. (1993). The 100-year journey of educational psychology. Exploring applied psychology: Origins and critical analyses, 37-78. Emmer, E. T., & Stough, L. M. (2001). Classroom management: A critical part of educational psychology, with implications for teacher education. Educational psychologist, 36(2), 103-112. Hilgard, E. R. (1996). History of educational psychology. Handbook of educational psychology, 990-1004. Slavin, R. E., & Davis, N. (1997). Educational psychology: Theory and practice. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon. Woolfolk, A., Winne, P. H., & Perry, N. E. (2015). Educational psychology. Pearson Canada. Zimmerman, B. J., & Schunk, D. H. (2014). Educational Psychology: A Century of Contributions: A Project of Division 15 (educational Psychology) of the American Psychological Society. Routledge.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024