MESLEKİ REHBERLİK VE DANIŞMA UYGULAMASI

İzlence Formu

Ders Adı MESLEKİ REHBERLİK VE DANIŞMA UYGULAMASI Kod RVPD3032
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 1
Uygulama Saat 4 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. AYŞE ESRA İŞMEN GAZİOĞLU
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı yaşamın farklı dönemlerinde meslek seçim sürecine dair kuramsal arka plana dayalı müdahaleler yapmaktır

İçerik

Mesleki rehberlik ve danışmada kullanılan ölçme araçlarını uygulama ve değerlendirme, mesleki gelişim programları hazırlama ve uygulama, bireyle ve grupla mesleki rehberlik ve danışma yapma

Öğretim Yöntemleri

Sunuş Yolu ile Öğretim, Düz Anlatım, Tartışma, Soru-cevap

Kaynaklar

Kuzgun, Yıldız (2003). Meslek Rehberliği ve Danışmanlığına Giriş. Ankara: Nobel yayınları Kuzgun, Y., Bacanlı, F. (2005). Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları ve Programları Dizisi. Ankara: Nobel Yayıncılık Kuzgun, Y., Deryakulu, D. (2004). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara: Nobel Yayıncılık Öner, N. (2006). Türkiye?de Kullanılan Psikolojik Testlerden Örnekler.İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Yeşilyaprak, B. (2003). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayıncılık Erkan, S. (2001). Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel Yayıncılık Kuzgun, Yıldız (2000). İlköğretimde Rehberlik. Ankara: Nobel yayınları Yananer-Eroğlu, Ç, Bilge, F. (2003). Sınıfta Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel yayınları Akkök, F. (1996). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi. (Öğretmen El Kitabı). Ankara: MEB Yayınları Kulaksızoğlu, A. (2004). Örnek Grup Rehberlik Programları. Ankara: Nobel yayınları

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024