İLERİ OKUMA VE YAZMA I

İzlence Formu

Ders Adı İLERİ OKUMA VE YAZMA I Kod INOG1005
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi YASEMİN ORAL
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Öğrencilerin görev odaklı okumave yazma becerilerini geliştirme, metin türlerini ve metin söylem yapılarını tanıma, ayırma ve okuyucuları göz önüne alarak amaca yönelik yazılar yazabilme

İçerik

Bu ders kapsamında gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi özgün okuma parçaları kullanılarak öğrencilere farklı bakış açılarını kavrama, tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma, ve cümleler arası anlamsal ip uçların kullanabilme gibi üst düzey okuma becerilerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Dersin diğer bir amacı ise öğrencilere ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığını kazandırmaktır. Bilginin birleştirilmesi, problemin çözümlenmesi ve değerlendirme sonucu tepki verme gibi ileri düzey eleştirel düşünme becerileri de geliştirilecektir. Öğrenciler, geliştirmekte oldukları okuma alt-becerilerini yazacakları paragraflarda ve yazılarda kullanma ve pekiştirme fırsatı bulabileceklerdir.

Öğretim Yöntemleri

Temel kuramsal bilgi öğretim elemanının anlatımıyla verilecektir. Sınıf içinde metin türlerini ve yapılarını tanımaya yönelik tartışma ve eleştiriler yapılacaktır. Portfolyo çalışmaları kapsamında uygulama, yazma ve yeniden yazma çalışmaları yapılacaktır. Öğrencilerin yazıları sınıf içinde rastgele örnekleme yöntemiyle öğrenciler ve öğretim elemanıyla birlikte değerlendirilecektir. Sınıf dışı okuma alışkanlığı kazandırmak için sınıf dışında roman ve kitap okunacak ve sınıf içinde tartışılacaktır.

Kaynaklar

Blanchard, Karen and Christine Root, (1997), Ready to Write More- From Paragraph to Essay, Longman Goshgarian, Gary (Ed.): (1990), The Contemporary Reader- Third Edition, Harper Collins Publishers. Joffe, Irwin L.: (1970), Opportunity for Skillful Reading, Wadsworth Publishing Company, Inc., Belmont, California. Langan, John :(1992), College Writing Skills-Third Edition, McGraw-Hill, Inc. Levine, Lewis and Lucinda S. Hughey:(1985), Changing Times ? Toward an Integrated Approach to Reading, Prentice-Hall, Inc. Mikulecky, B. and Jeffries, L.: (1996), More Reading Power, Addison Wesley Pub. Company, USA Oster Judith: (1987), From Reading to Writing- A Rhetoric and Reader- Second Edition, Little Brown and Company Reid, Joy M. (2000), The Process of Composition- Third Edition, Longman Yıldan yıla değişebilecek İngilizce klasik sayılan bir roman veya çok satanlardan bir kitap

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024