TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇOCUK EDEBİYATI METİNLERİ

İzlence Formu

Ders Adı TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇOCUK EDEBİYATI METİNLERİ Kod TUOG4023
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SELAHATTİN DİLİDÜZGÜN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu derste, öğretmen adayı öğrenciler, özellikle metin seçimi konusunda özel bir uğraş sergilecektir. Türkçe derslerinin hedef kitlesi olan yaş grubu çocuklara uygun metin seçeme ve seçilen metinler için özellikle modern edebiyat öğretim anlayışının gerektirdiği model/ler tartışılıp, öğrentmen adayı öğrencilerin yaratıcı çocuk edebiyat ürünlerinden seçilen metinler ile yaratıcı-üretici çalışmalar yapmaları sağlanacaktır.

İçerik

Özellikle çocuklar için üretilmiş edebiyat metinlerini Türkçe öğretiminin bir nesnesi haline getirmek okullardaki öğrencilerin kitlenin daha iyi güdülenmesini sağlayacaktır. Bir önceki yıl alınan Çocuk Edebiyatı dersin de alınan bilgilerin uygulama alanı oluşturulacaktır. Çocuk kitapları Türkçe derslerinde dört temel dil becerisi için kullanılabilir. Özellikle okuma ve yazma çalışmaları için çocuk kitapları önemli bir araç niteliğindedir. Çocuk kitaplarının Türkçe çalışmalarında kullanılmasının gösterilmesi, farklı yöntemlerin ve alıştırma çeşitlerinin kavratılması.

Öğretim Yöntemleri

Ders kitapları üzerinde uygulama, kuramsal kaynaklardan yararlanma, tartışma, örnek olay çözme, beyin fırtınası, tartışma.

Kaynaklar

Akyol H. (2006). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık. Milli Eğitim Bakanlığı?nın hazırladığı 6-8. sınıf Türkçe ders programları kılavuzu. Dilidüzgün S. (2003). İletişim Odaklı Türkçe Derslerinde Çocuk Kitapları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Sever S. (2006). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Özdemir E. (1987). Türkçe Öğretimi Kılavuzu İstanbul: İnkılâp Kitabevi.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024