YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Kod TUOG3016
Kredi 2 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. ŞÜKRAN DİLİDÜZGÜN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinin küreselleşme bağlamında kazandığı önem, bu alanda olan gelişmeler ve ortamlar/hedef kitle hakkında bilgilendirmek, geçmişten bu güne yabancı dil öğretim yöntemlerini değerlendirmek, Avrupa Dil Dosyasını tanıtmak ve bu bağlamda yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde anlama ve anlatma yetisini geliştirici etkinlikler oluşturmak.

İçerik

Türkçenin anadili olarak öğretilmesiyle yabancı dil olarak öğretilmesinin farklarını belirginleştirme. Türkçenin özellikle yabancı dil olarak öğretilmesinin kültür boyutuyla ilişkilendirilmesi. Diğer dünya dillerinin yabancı dil olarak öğretilmesi sırasındaki kuramsal tartışmalar ve bu alandaki yöntemsel yaklaşım biçimleri. Yabancı dil öğretiminde kuramsal çerçeve. Avrupa Dil Dosyasının tanıtımı. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin Türkiye’nin tanıtımına katkısı. Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan çeşitli ders kitaplarının tanıtımı ve eleştirisi.

Öğretim Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, örnek olay, tartışma, gösterip yaptırma.

Kaynaklar

Akarsu, B. (1984).Wilhelm Von Humbolt?da Dil-Kültür Bağlantısı. İstanbul:Remzi Kitabevi, Council of Europe. (2000).A Common european Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Çotuksöken, Y. (1983). Yabancıların Türkçe öğrenirken Karşılaştıkları Güçlükler ve Yatıkları Yanlışlar. Türk Dili.Yıl: 32, Cilt: XLVII, Sayı.379-380. Ankara: TDK. Demircan, Ö. (1990).Yabancı-Dil Öğretim Yöntemleri. İstanbul: Elif Kitabevi. Demirel, Ö. (2008). Yabancı Dil Öğretimi. 4. Baskı.Ankara: Pegem Akademi. Dilidüzgün. ޞ. (1995). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazınsal Metinler.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul:İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Erdem. B. (2009). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İletişim Yeteneklerinin Geliştirilmesine Etkileşimsel toplumbilimsel bir Yaklaşım. Yabancılara Türkçe Öğretimi Politika Yöntem ve Beceriler.Ankara: Anı Yayıncılık. MEB. (2006). Avrupa Dilleri için Ortak Başvuru Metni. Ankara MEB Yayınları. Ruhi, ޞ. (1990).Dil öğretimi Felsefesi. Dilbilim Araştırmaları 1993. Ankara: Hitit Yayınevi, s.71-81. Toksöz, N. (1998).Ödev Odaklı Dil öğretimi, YDEB II. İstanbul:Çantay Kitabevi Tura, S. S. (1983). Dilbilimin Dil öğretimindeki Yeri. Türk Dili. Yıl: 32, Cilt: XLVII, Sayı.379-380. Ankara: TDK. Uygur, N.(1984).Kültür Kuramı. İstanbul: Remzi Kitabevi. Uysal, H. H. (2009). İkinci Dilde Sözlü ve Yazılı Anlatım Eğitiminde Sosyo-Kültürel Yaklaşımlar. Yabancı Dil öğretimi Yaklaşımları ve Yöntemleri.Yabancılara Türkçe Öğretimi Politika Yöntem ve Beceriler.Ankara: Anı Yayıncılık Willis, J. (1996). A Framework for Task-Based Learning, Longman. Yağmur, K. (2009).Batı Avrupa?da Anadili Türkçe Olan Öğrencilere Türkçenin İkinci Dil Olarak Öğretimi ve Kurumsal Sorunlar. Yabancı Dil öğretimi Yaklaşımları ve Yöntemleri. Yabancılara Türkçe Öğretimi Politika Yöntem ve Beceriler.Ankara: Anı Yayıncılık Yaylı, D. (2009). Anadilinde ve Yabancı Dilde Okuma. Yabancı Dil öğretimi Yaklaşımları ve Yöntemle

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024