Ders Adı | ANLATMA TEKNİKLERİ 2: YAZMA EĞİTİMİ | Kod | TUOG3015 |
Kredi | 3 | AKTS | 4 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 2 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. ZEYNEP ÇETİNKAYA EDİZER |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bilgileri düzenleme, zenginleştirme düşünceyi genişletme ve planlı bir biçimde ifade etme imkanı veren yazma becerisine sahip bireyler yetiştirmek. Bireyin yazılı olarak her alanda kendini ifade etmesini sağlamak.
Yazma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Yazılı metin türleri konusunda öğrencileri bilinçlendirme ve uygulama çalışmalarıyla öğretmen adaylarının hem öğrenen hem de öğretici kişi olacakları bilinciyle hareket etmeleri için yazma çalışmalarının yapılması.
Dikte, Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, beyin fırtınası
Yazım Kılavuzu (2005), Türk Dil Kurumu, Ankara. Türkçe Sözlük (2005), TDK, Ankara Özbay, Murat (2011), Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi, Pegem Yayınları, Ankara. Yıldırım, Ali, Doğanay, Ahmet, Tütünoğlu, Ali (2000), Okulda Başarı İçin Ders Çalışma ve Öğrenme Yöntemleri, Ankara. Dilidüzgün, Şükran, Metindilbilim ve Türkçe Öğretimi, Morpa Yayınları, İstanbul. Sever, Sedat (1987), Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Anı Yayıncılık, Ankara. Day, Robert A. (2001), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır?, çev. Gülay Aşkar Altay, TÜBİTAK Yayınları, Ankara. Kantemir, Enise (1991), Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara. İpşiroğlu, Zehra (2006), Yaratıcı Yazma, Morpa Yayınları, İstanbul. Yılmaz, Yakup (2010), Türkçede Dil Yanlışları, Özel Kitaplar, İstanbul. Atasoy, Faysal Okan (2010), Türkçede Noktalama, Özel Kitaplar, İstanbul. Adıgüzel, M. Sani (2004), Türkçe Öğretim Yöntemleri, Yeryüzü Yayınları, Ankara. Sartre, Jean-Paul (1996), Sözcükler, çev. Bertan Onaran, Payel Yayınları, İstanbul. Türk Dil Kurumu, Yazım Kılavuzu, Ankara, 2005. ABD Uluslararası Kalkınma Teşkilatı Haberleşme Dairesi (1965), Haberleşme Teknikleri, Ankara.