Ders Adı | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II | Kod | TUOG3017 |
Kredi | 3 | AKTS | 6 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 2 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Öğr. Gör. Dr. DUYGU AK BAŞOĞUL |
Dersin Veriliş Türü | |||
Türkçe Dersi Programını (2006)eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değerlendirir. Etkinlikler yoluyla temel dil becerilerinin öğretiminde kullanılan özel öğretim yöntemlerini kullanır. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
Türkçe öğretiminin yöntem, teknik, kavram, ilke, ortam ve dayanakları, yönetmelikleri, öğrenme-öğretme süreçleri, ilköğretim okullarında uygulanmakta olan Türkçe dersi öğretim programlarının eleştirel bakış açısıyla incelenip değerlendirilmesi, etkinlikler yoluyla okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerinin dilin kurallarına uygun olarak geliştirilmesi, dilbilgisi öğretim alanındaki bilgilerin beceriye dönüştürülmesi, Türkçe öğretiminde kullanılacak metinlerin seçimi, metnin özellikleri, metinle ilgili soruların hazırlanması ve değerlendirilmesi, metnin çeşitli yönlerden incelenmesi, kazanılan bilgi ve becerilerin daha kalıcı olmasının sağlanması için uygulama çalışmaları, ölçme- değerlendirmenin araç, tür ve yöntemleri, Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme. Düzeye uygun metinlerle çağdaş bir öğretim ortamı hazırlama çalışmaları.
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
- ÖZBAY, Murat (2006), Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II., Ankara, Öncü Basımevi. - SAÄIR, Mukim (2002), Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi, Ankara, Nobel Yayınları. - AKYOL, Hayati (2006), Türkçe Öğretim Yöntemleri, Ankara, Kök Yayıncı