ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

İzlence Formu

Ders Adı ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II Kod TUOG3017
Kredi 3 AKTS 6
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Öğr. Gör. Dr. DUYGU AK BAŞOĞUL
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Türkçe Dersi Programını (2006)eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değerlendirir. Etkinlikler yoluyla temel dil becerilerinin öğretiminde kullanılan özel öğretim yöntemlerini kullanır. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.

İçerik

Türkçe öğretiminin yöntem, teknik, kavram, ilke, ortam ve dayanakları, yönetmelikleri, öğrenme-öğretme süreçleri, ilköğretim okullarında uygulanmakta olan Türkçe dersi öğretim programlarının eleştirel bakış açısıyla incelenip değerlendirilmesi, etkinlikler yoluyla okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerinin dilin kurallarına uygun olarak geliştirilmesi, dilbilgisi öğretim alanındaki bilgilerin beceriye dönüştürülmesi, Türkçe öğretiminde kullanılacak metinlerin seçimi, metnin özellikleri, metinle ilgili soruların hazırlanması ve değerlendirilmesi, metnin çeşitli yönlerden incelenmesi, kazanılan bilgi ve becerilerin daha kalıcı olmasının sağlanması için uygulama çalışmaları, ölçme- değerlendirmenin araç, tür ve yöntemleri, Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme. Düzeye uygun metinlerle çağdaş bir öğretim ortamı hazırlama çalışmaları.

Öğretim Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay

Kaynaklar

- ÖZBAY, Murat (2006), Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II., Ankara, Öncü Basımevi. - SAĞIR, Mukim (2002), Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi, Ankara, Nobel Yayınları. - AKYOL, Hayati (2006), Türkçe Öğretim Yöntemleri, Ankara, Kök Yayıncı

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024