TÜRKÇE DERS KİTABI İNCELEMELERİ

İzlence Formu

Ders Adı TÜRKÇE DERS KİTABI İNCELEMELERİ Kod TUOG4051
Kredi 2 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SELAHATTİN DİLİDÜZGÜN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

İlköğretim ikinci kademe Türkçe derslerinde okutulan ders kitaplarını biçim, içerik ve eğitsel değerler bakımından inceleyip değerlendirir.

İçerik

Ders kitabının bir dersin en önemli gereçlerinden biri olarak öğretimdeki yeri. Ders kitabını oluşturan dış koşullar (yasalar, yönetmelikler; okul türleri, piyasa koşulları vb.) ile iç koşulların (kullanılacak yöntemler, konu alanının özellikleri, fiziksel yapı koşulları vb.) tanıtılması ve bu konuda uygulamaların yapılması. Ders kitabı inceleme alanında dünyadaki birikimden yararlanma. Bir ders kitabında önemli olan dil, konusal bütünlük sınamayı ve sağlamlaştırmayı öngören alıştırma biçimleri ve zenginliği, Türkçe derslerinde metin seçimi ve çeşitliliği, sayfa düzeni ve grafik öğelerin kullanımı gibi öğelerin işlevi ve bunların farklı anlayışlara göre oluşturulmuş (eski-yeni) ders kitapları üzerinde uygulamalı olarak gösterilmesi. Her öğretmen adayının, kendi alanıyla ilgili bir ders kitabını çok açılı bir anlayışla kuşatabilmesi ve bir değerlendirme raporu yazması için gereken çalışmaların yapılması. Bu çalışma için Cumhuriyetin ilk yıllarından günümüze kadar uygulanan farklı öğretim programları için hazırlanmış farklı anlayışlardaki ders kitapları uygulama örneği olarak kullanılmalı.

Öğretim Yöntemleri

Ders kitaplarının çözümlenmesi, Kuramsal kaynaklardan yararlanma, tartışma, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap.

Kaynaklar

Güneş F.(2002). Ders Kitaplarının İncelenmesi. Ankara: Ocak Yayınları. Ataman, A. (2001). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Türkçe 1-8. Ankara: Ocak Yayınları. Kılıç A, Seven S. (2002). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi. Ankürü: PegemA Yayıncılık

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024