Ders Adı | OKUL YÖNETİMİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI | Kod | BOTE4041 |
Kredi | 3 | AKTS | 4 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi AHMET AĞIR |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bilgisayar teknolojisinin okul işlerinde kullanım biçimlerini ve gerekçelerini ortaya koymak. Bilgisayar Teknolojisinin Okul Yönetimi işlerinde kullanılmasının getirdiği yenilikler, kolaylıklar ve gerekçeleri. Geleneksel okul yönetiminde yaşanan sorunlar. Dünyada ve Türkiye'de okullarda bilgisayar kullanım sistemleri. Öğrenci işleri, not işleri, personel işleri, ders plan ve dağıtım programları, öğrenci rehberlik ve danışmanlıkta bilgisayar kullanım olanakları geleneksel uygulamalar ile bilgisayar teknolojilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi.
Bilgisayar teknolojisinin okul yönetiminde kullanımı. Bilgisayar Teknolojisinin Okul yönetimi işlerinde kullanılmasının getirdiği üstünlükler. Geleneksel okul yönetiminde yaşanan sorunlar. Dünyada ve Türkiye?de okullarda bilgisayar kullanımının mevcut durumu. Okul yönetim yazılımları.
Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay gibi teknikler de ayrı olarak ya da birlikte kullanılabilir.
Can, N. (2002) Değişim Sürecinde Eğitim Yönetimi. Milli Eğitim Dergisi. Sayı 155-156. -http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/155-156/can.htm-, 30 Eylül 2003. Arnn, J.W. and Mangieri, J. (1988). Effective Leadership for Effective Schools: A Survey of Principals Attitudes. NASSP Bulletin, 72 (505), 1-7.