Ders Adı | EĞİTİMDE BİLGİSAYAR OYUNU TASARIMI | Kod | BOTE2025 |
Kredi | 3 | AKTS | 3 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi ÖZGÜR YILMAZ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin ana amacı, bilgisayar oyunlarının gerçekte ne olduğunun, öğrenme/öğretme sürecinde nasıl kullanılabileceğinin, oyunların kullanıcıları nasıl etkilediğinin, oyunların toplumumuzu nasıl etkilediğinin ve oyunların nasıl daha verimli amaçlar için kullanılabileceğinin öğrenilmesidir. Bu ders öğrencilerin bilgisayar oyunları ile ilgili önemli konuları anlamaları konusunda sağlam bir temel oluşturulmalarına yardımcı olur.
Oyun ve Oyunun Özellikleri. Oyunun Psikolojik ve Sosyolojik Boyutlarıyla İncelenmesi. Bireylerin Gelişimsel Özellikleri ve Oyun İlişkisi. Bilgisayar Oyunları. Bilgisayar Oyunu Tasarım Sürecinin Temel Aşamaları ve Öne Çıkarılması Gereken Özellikler. Bilgisayar Oyunlarının Türleri ve Etkileri. Oyunun Bileşenleri.
Dersin temel öğretim yaklaşımı bilgi inşasıdır. Öğrenciler, öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanarak kendilerine özgü “bilgi” inşa edeceklerdir. Ders, bilgi inşasının yanında birlikte yaparak öğrenme (collaborative learning) ve durumsal öğrenme (situated learning) metotlarını içermektedir. Bu çerçevede, aktif öğrenme stratejileri ile öğrencilerin çok yönlü düşünce modellerini, yaratıcılıklarını ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri planlanmaktadır.
1. Rouse R. (2005). Game Design: Theory and Practice, Second Edition. Wordware Publishing. 2. Whitton N., Moseley A. (2012). Using Games to Enhance Learning and Teaching, A Beginner's Guide. Routledge. 3. Prensky, M. (2007). Digital Game-Based Learning. Paragon House Publishers.