Ders Adı | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞ | Kod | SBOG2016 |
Kredi | 2 | AKTS | 3 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. MEHMET AÇIKALIN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Sosyal bilgiler öğretimine ait yeni yaklaşımları ve buna dayalı olarak yeni öğretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Temel eğitim teorilerini ile sosyal bilgiler eğitimindeki üç temel gelenek. Sosyal bilgilerde öğretiminde problem çözme ve gazete kullanımı, edebiyat temelli sosyal bilgiler, bilgisayar destekli sosyal bilgiler eğitimi.
Bilgisayar destekli sunumlar, büyük grup tartışmaları, küçük grup tartışmaları, beyin fırtınası. Küçük grup çalışmaları.
Barth, J. L., & Demirtaş, A. (1997). İlköğretim sosyal bilgiler öğretimi: Kaynak üniteler. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi. Öztürk, C. (Ed.) (2009). Sosyal bilgiler öğretimi: Demokratik vatandaşlık eğitimi. Ankara: PegemA. Kabapınar, Y. (2009). İlköğretimde hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Maya Akademi. Philips, D. C., & Soltis, J. F. (2005). Öğrenme: Perspektifler (Çev. Soner Durmuş). Ankara: Nobel.