SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞ

İzlence Formu

Ders Adı SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞ Kod SBOG2016
Kredi 2 AKTS 3
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. MEHMET AÇIKALIN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Sosyal bilgiler öğretimine ait yeni yaklaşımları ve buna dayalı olarak yeni öğretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.

İçerik

Temel eğitim teorilerini ile sosyal bilgiler eğitimindeki üç temel gelenek. Sosyal bilgilerde öğretiminde problem çözme ve gazete kullanımı, edebiyat temelli sosyal bilgiler, bilgisayar destekli sosyal bilgiler eğitimi.

Öğretim Yöntemleri

Bilgisayar destekli sunumlar, büyük grup tartışmaları, küçük grup tartışmaları, beyin fırtınası. Küçük grup çalışmaları.

Kaynaklar

Barth, J. L., & Demirtaş, A. (1997). İlköğretim sosyal bilgiler öğretimi: Kaynak üniteler. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi. Öztürk, C. (Ed.) (2009). Sosyal bilgiler öğretimi: Demokratik vatandaşlık eğitimi. Ankara: PegemA. Kabapınar, Y. (2009). İlköğretimde hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Maya Akademi. Philips, D. C., & Soltis, J. F. (2005). Öğrenme: Perspektifler (Çev. Soner Durmuş). Ankara: Nobel.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024