Ders Adı | TÜRKÇE 2SÖZLÜ ANLATIM | Kod | SBOG1006 |
Kredi | 2 | AKTS | 2 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Öğr. Gör. SERPİL AKDAĞ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Konuşma üzerine inşa olan öğretmenlik mesleğinde her türlü sözlü anlatım bilgisinin ve becerisinin gelişimine katkıda bulunmak. Öğretmen adaylarının gerek kendilerinde gerekse mesleki yaşamlarında konuşmayla ilgili karşılaşabilecekleri sorunları çözme yollarını öğrenmelerini sağlamak. Ana dilini doğru konuşmayı, anlatımını açık ve anlaşılır kılmayı, anlama becerisinin gelişmesini ve dinlediği konuşmacının hangi sözlü anlatım türünde konuştuğunu ve bu türün gereklerine göre nasıl bir tutum sergilenmesi gerektiğini öğretmek.
Sözlü dilin ve sözlü iletişimn temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri. Beden dilini kullanma. Etkili konuşmanın temel özellikleri. Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma.
Düz anlatım, soru- cevap tekniği, beyin fırtınası, yaşayarak öğrenme.
ERGİN, Muharrem (1983), Türk Dil Bilgisi, İstanbul, 407 s. BANGUOÄLU, Tahsin (1986), Türkçenin Grameri, TDK, Ankara, 2. Baskı, 628 s. GENCAN, Tahir Nejat (1979), Dilbilgisi, TDK, Ankara, 602 s. ÖZKAN, Mustafa -TÖREN, Hatice- ESİN, Osman (2006),Türk Dili,Filiz Kitabevi, İstanbul, 999 s. ÖZDEMİR, Emin (2000), Anlatım Sanatı-Kompozisyon, Remzi Kitabevi, İstanbul ? AKTAŞ, Şerif-GÜNDÜZ,Osman (2001), Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ yay. Ankara ? AKBAYIR, Sıddık (2005), Dil ve Diksiyon, Akçağ yay. Ankara ? Türkçe Sözlük (2005), TDK, Ankara, 2244 s. ? İmla Kılavuzu (2005), TDK, Ankara, 505 s.