ROMAN-ÖYKÜ ÇÖZÜMLEMESİ

İzlence Formu

Ders Adı ROMAN-ÖYKÜ ÇÖZÜMLEMESİ Kod FROG3039
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. ESMA İNCE
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Yazınsal türlerden öykü ve romanın nasıl okunacağını, çözümleneceğini ve yeniden üretilebileceğini öğretmek.

İçerik

Bu derste öğrencilerin Fransızca Dil Öğretiminde yazınsal bir tür olan romanın, incelemesinin ve öğretiminin yeri ve önemini kavramaları amaçlanmaktır. Bu bağlamda, öğrencilerin, roman incelemesinin özelliklerini ve kurallarını öğrenmeleri hedeflenmektedir. Belirli çözümleme yöntemleri çerçevesinde anlatıbilim ve göstergebilim ilkelerine göre öykü ve roman çözümlemesi yapılacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Düz Anlatımdır. Kuramın ağırlıklı olduğu geleneksel öğrenme-öğrenme yönteminin yanı sıra, bu derste özellikle öğrencilerin derse etkin katılımı öngörülmektedir. Bu anlamda, Etkileşimli ve Katılımcı yöntemlerden yararlanılacaktır. Ayrıca bu ders, kapsamı ve hedeflerine uygun olarak ödev/uygulama (Çözümleme) çalışmalarıyla desteklenmektedir ve etkileşimli bir süreç içermektedir: Öğrenciler, sınıfta yapılacak uygulamalara etkin bir biçimde katılacaklardır. Ev ödevlerini bir sonraki derse hazırlayıp sınıfta düzeltisini arkadaşlarıyla paylaşacaklardır.

Kaynaklar

Morphologie du conte, Vladimir Propp, Editions du Seuil, 1965 et 1970 Masalın Biçimbilimi, Vladimir Propp (Çev: Mehmet Rifat-Sema Rifat), İstanbul, BFS Yayınları, 1985 Yazınsal Okuma Süreçleri, Ayşe (Eziler) Kıran, Zeynel Kıran, Seçkin Yayıncılık, 2000 Yazınsal Metin Çözümlemesinde Kuramsal Yaklaşımlar, Nedret Tanyolaç Öztokat, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, 2006 Yapısalcılık, Tahsin Yücel, Can Yayınları, 2005 Anlatı Yerlemleri Kişi / Süre / Uzam, Tahsin Yücel, Yapı Kredi Yayınları Eleştirel Okuma, Emin Özdemir, Bilgi Yayınevi, 2000 Yazınsal Türler, Emin Özdemir, Bilgi Yayınevi, 1999

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024