Ders Adı | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II | Kod | FROG3037 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 2 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Öğr. Gör. YASEMİN GÖNEN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde etkinlik odaklı yaklaşımın, proje tabanlı yabancı dil öğretim ilkelerinin, konu alanındaki temel kavramlara dayanarak alternatif yabancı dil öğretim yöntemlerini (sessiz yol yöntemi, telkinle öğrenme, tüm fiziksel tepki yöntemi) biçimlendiren ilke ve kuramların tanıtılması, bu bağlamda yöntem, yaklaşım ve tekniklerin mikro-öğretim uygulamaları ile geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde etkinlik odaklı yaklaşım, proje tabanlı yabancı dil öğretim ilkeleri. Konu alanındaki temel kavramlara dayanarak alternatif yabancı dil öğretim yöntemleri: sessiz yol yöntemi, telkinle öğrenme, tüm fiziksel tepki yöntemlerini biçimlendiren ilke ve kuramlar, ders uygulamaları. Fransızca Öğretiminde kullanılan yöntem, yaklaşım ve tekniklerin mikro-öğretim uygulamaları ile geliştirilmesi.
Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama.
Kitap, ders notu, alanla ilgili internet bağlantıları. Boyer (H.)et Riviera (M.):Introduction a la didactique du français langue étrangere,Paris,CLE International, 1979. Boyer e.a.: Nouvelle introduction a la didactique du français langue étrangere,Paris,CLE International, 1990. Cry (P.): Les stratégies d?apprentissage, Paris, CLE International, 1998. Puren (C.) : Histoire des méthodologies de L'enseignement, Paris, CLE International. Rebouillet (A.) :Guide pédagogique pour le professeur de français langue étrangere,Paris, Hacette, 1971. Tagliante (C.) : La classe de langue, Paris, CLE International, 1994. Berard (E.) : L?approche communicative- Théorie et pratiques, Paris, CLE International, 1991.