ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

İzlence Formu

Ders Adı ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II Kod FROG3037
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Öğr. Gör. YASEMİN GÖNEN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde etkinlik odaklı yaklaşımın, proje tabanlı yabancı dil öğretim ilkelerinin, konu alanındaki temel kavramlara dayanarak alternatif yabancı dil öğretim yöntemlerini (sessiz yol yöntemi, telkinle öğrenme, tüm fiziksel tepki yöntemi) biçimlendiren ilke ve kuramların tanıtılması, bu bağlamda yöntem, yaklaşım ve tekniklerin mikro-öğretim uygulamaları ile geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

İçerik

Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde etkinlik odaklı yaklaşım, proje tabanlı yabancı dil öğretim ilkeleri. Konu alanındaki temel kavramlara dayanarak alternatif yabancı dil öğretim yöntemleri: sessiz yol yöntemi, telkinle öğrenme, tüm fiziksel tepki yöntemlerini biçimlendiren ilke ve kuramlar, ders uygulamaları. Fransızca Öğretiminde kullanılan yöntem, yaklaşım ve tekniklerin mikro-öğretim uygulamaları ile geliştirilmesi.

Öğretim Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama.

Kaynaklar

Kitap, ders notu, alanla ilgili internet bağlantıları. Boyer (H.)et Riviera (M.):Introduction a la didactique du français langue étrangere,Paris,CLE International, 1979. Boyer e.a.: Nouvelle introduction a la didactique du français langue étrangere,Paris,CLE International, 1990. Cry (P.): Les stratégies d?apprentissage, Paris, CLE International, 1998. Puren (C.) : Histoire des méthodologies de L'enseignement, Paris, CLE International. Rebouillet (A.) :Guide pédagogique pour le professeur de français langue étrangere,Paris, Hacette, 1971. Tagliante (C.) : La classe de langue, Paris, CLE International, 1994. Berard (E.) : L?approche communicative- Théorie et pratiques, Paris, CLE International, 1991.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024