Ders Adı | FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR II | Kod | FROG2024 |
Kredi | 2 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi CAN DENİZCİ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Fransızca öğretiminde kullanılmış ve kullanılan yaklaşımların kuramsal temellerini incelemek ve örnekler aracılığıyla uygulama biçimlerini tanıtmak. Bu yaklaşımlar doğrultusunda oluşturulmuş yöntem kitaplarını incelemek ve yabancı dil öğretimine katkılarını değerlendirmek.
Fransızca Öğretiminde Yaklaşımlar I dersinin devamı olarak Fransızca öğretiminde günümüzde kullanılan yaklaşımların kuramsal temellerini inceleme ve örnekler aracılığıyla uygulama biçimlerini tanıtmaktır. Çağdaş yaklaşımlar (İletişimsel yaklaşım ya da Eylem odaklı yaklaşım gibi) ve bu yaklaşımlar doğrultusunda oluşturulmuş yöntem kitaplarını; izlence, özgün, yazılı, sözlü ve görsel-işitsel araç-gereçler, etkinlikler, ölçme ve değerlendirme tekniklerini aktarmaktır.
Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnekleme, uygulama.
Bertocchini, P. & Costanzo, E. (2008). Manuel de formation pratique. Clamecy : CLE International. Cicurel, F. (1985). Parole sur parole ou le métalangage dans la classe de langue. Paris : CLE International. Cicurel, F. (2011). Les interactions dans l’enseignement des langues. Agir professoral et pratiques de classe. Paris : Les Éditions Didier. Conseil de l’Europe (2005). Un cadre européen commun de référence: apprendre, enseigner, évaluer. Paris: Les Éditions Didier. Courtillon, J. (2003). Élaborer un cours de FLE. Paris : Hachette. Germain, C. (1993). Évolution de l’enseignement des langues : 5000 ans d’histoire. Paris : CLE International.