KARŞILAŞTIRMALI KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI

İzlence Formu

Ders Adı KARŞILAŞTIRMALI KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI Kod FROG1012
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi CAN DENİZCİ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

İlk etapta dersin amacı, öğrencileri, çokkültürlülük, kültürlerarasılık ve kültürel sermaye gibi kuramsal kavramlara yüklenen anlamlardan yola çıkarak kültür kavramının etrafında oluşturulan terimbilimsel bağlamla tanıştırmaktır. Ardından, yabancı dillerin öğretiminde kültür kavramının belirginliği gözden geçirilerek Avrupa Dilleri İçin Ortak Başvuru Metni’nde tanımlandığı şekliyle kültürlerarası yaklaşım; özellikle de kültürlerarası konuşucu statüsünde görülen bir yabancı dil öğrencisinin kültürlerarası yetisi üzerinde durulacaktır. Yabancı dil öğretiminin çokkültürel bağlamı, sınıf içinde etkileşen aktörler arasında birtakım yanlış anlaşılmalara zemin hazırlayabilir. O yüzden, farklı kültürlerden gelen aktörlerin sınıf ortamında bir araya gelmeleri ve bu durumun eğitsel belirginlikleri kültür şoku, önyargılar ve stereotipler çerçevesinde ele alınmalıdır. Dersin katılımcılarının yabancı dil olarak Fransızca öğretmen adayları olmaları nedeniyle, konu, öğretim kültürü ya da mesleki kültür bağlamında; öğretmenlerin sınıf edimleri çerçevesinde de incelenecektir. İzlencenin son kısmında ise Türkiye-Fransa ilişkileri, Türkiye’de Frankofoni kavramı gibi konular aracılığıyla, kültürel bir bakış açısıyla irdelenecektir. Dersin işlenişi boyunca, kuramsal bilgilerin aktarımı, uygulamaya dönük çalışmalarla desteklenerek (alıştırmalar, ödev fişleri, durum çözümlemeleri, vb.) öğrencinin, yabancı dil olarak Fransızca öğretimi bağlamında, kültürlerarası iletişim durumları üzerinden, edindiği kuramsal bilgilerle yüzleşmesi de hedeflenmiştir.

İçerik

Karşılaştırmalı Kültür Araştırmaları dersi, "kültür" kavramından ve bu kavrama bağlı terimlerden yola çıkarak kaynak kültür ve hedef kültür arasındaki ilişkileri yabancı dil olarak Fransızca bağlamında ele almaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Sözlü anlatım, ödevler, sunumlar, grup çalışmaları

Kaynaklar

Bertocchini, P & Costanzo, E. (2008). Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE. Clamecy : CLE International. Chaves, R. M., Favier, L. & Pélissier, S. (2012). L’interculturel en classe. Grenoble : Presses Universitaires de Grenoble. Cicurel, F. (2011). Les interactions dans l’enseignement des langues. Paris : Les Éditions Didier. + Çeşitli Internet belgeleri

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024