ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

İzlence Formu

Ders Adı ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Kod FROG3030
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Öğr. Gör. YASEMİN GÖNEN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili temel kavram, ilke, kuram ve yöntemleri, Fransızca öğretiminin başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanaklarını, genel amaçlarını, alanda kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri tanıtmak. Öğrenme ?öğretme süreçleri, genel öğretim yöntemlerinin konu alanı yöntemlerine uygulanması; konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bakışla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi amaçlanır.

İçerik

Konu alanıyla ilgili temel kavramlar ve bu kavramların özel alan niteliğiyle yabancı dil olarak Fransızca öğretimiyle ilişkisi. Alanın başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, genel amaçları, yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. Öğretim Programının incelenmesi ( amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik v.b.). Ders, öğretmen, öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Öğretim Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama.

Kaynaklar

Kitap, ders notu, alanla ilgili internet bağlantıları. Boyer (H.)et Riviera (M.):Introduction a la didactique du français langue étrangere,Paris,CLE International, 1979. Boyer e.a.: Nouvelle introduction a la didactique du français langue étrangere,Paris,CLE International, 1990. Cry (P.): Les stratégies d?apprentissage, Paris, CLE International, 1998. Puren (C.) : Histoire des méthodologies de L\\\'enseignement, Paris, CLE International. Rebouillet (A.) :Guide pédagogique pour le professeur de français langue étrangere,Paris, Hacette, 1971. Tagliante (C.) : La classe de langue, Paris, CLE International, 1994. Berard (E.) : L?approche communicative- Théorie et pratiques, Paris, CLE International, 1991.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024