Ders Adı | FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR I | Kod | FROG2017 |
Kredi | 2 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi CAN DENİZCİ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili temel kavram, ilke ve kuramları, yabancı dil öğretiminin tarihsel gelişim sürecindeki geleneksel ve güncel yaklaşımları tanıtmak. Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminin gelişimi ve yapılanması ve bu bağlamda çağdaş yabancı dil öğretiminin hedefleri ve yöntemler arasındaki ilişkilerin bulgulandırılması, geleneksel yaklaşımlarla günümüzde kullanılan yaklaşım ve tekniklerin karşılaştırmalı olarak incelenmesi hedeflenir.
Yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili temel kavram, ilke ve kuramlar: yöntembilim eğitim/öğretim ilişkisi, öğrenen/öğrenci, yabancı dil öğretimi/öğrenimi; yabancı dil öğretiminde güncel yaklaşımlar, yabancı dil olarak Fransızca öğretiminin gelişimi ve yapılanmasının tarihsel süreci: Dilbilgisi-çeviri, dolaysız , sözel-işitsel, görsel-işitsel , bildirişimsel yaklaşım adlı yöntemlerin incelenmesi ve bu bağlamda yabancı dil öğretimi ve eğitim bilimleri, yabancı dil öğretimine ruhbilim ve dilbilimin katkılarının irdelenmesi.
Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama.
Bertocchini, P. & Costanzo, E. (2008). Manuel de formation pratique. Clamecy : CLE International. Cicurel, F. (1985). Parole sur parole ou le métalangage dans la classe de langue. Paris : CLE International. Cicurel, F. (2011). Les interactions dans l’enseignement des langues. Agir professoral et pratiques de classe. Paris : Les Éditions Didier. Germain, C. (1993). Évolution de l’enseignement des langues : 5000 ans d’histoire. Paris : CLE International.