İLKÖĞRETİMDE KAYNAŞTIRMA

İzlence Formu

Ders Adı İLKÖĞRETİMDE KAYNAŞTIRMA Kod SIOG4030
Kredi 2 AKTS 3
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Öğr. Gör. ADNAN ARI
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Özel gereksinimli öğrencilerin farkında olma, özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırma ortamında akademik beceriler edinmelerini ve sosyalleşmelerini sağlamak.

İçerik

Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları, birlikte ve ayrı eğitim. Özel eğitimle ile ilgili yasal düzenlemelerde kaynaştırma, kaynaştırmanın tanımı, en az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, tarihçe ve yasal dayanaklar, kaynaştırma türleri. Destek özel eğitim hizmetleri; danışmanlık, sınıf-içi destek ve kaynak oda. Kaynaştırmada işbirliği, tanımı, önemi ve türleri. Türkiye'de kaynaştırma, kaynaştırmanın başarısını etkileyen etmenler, kaynaştırma ile ilgili araştırmalar.

Öğretim Yöntemleri

Gözlem, Görüşme, Sunuş Yoluyla, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap, Düz Anlatım

Kaynaklar

Diken, İ. (2010). İlköğretimde Kaynaştırma. 1. Basım. Pegem Yayıncılık. Sucuoğlu, B., Kargın, T. (2010).İlköğretim’de Kaynaştırma Uygulamaları. 1. Basım. Kök Yayıncılık. Batu, S., Kırcaali-İftar, G. (2010). Kaynaştırma. 5. Baskı. Kök Yaayıncılık. Akçamete, A. G. (2010). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Üçüncü Basım. Kök Yayıncılık. Kırcaali-İftar, G. (Ed.) (2003). Davranış ve Öğrenme Sorunları Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. Özyürek, M. (2004). Sınıfta Davranış Değiştirme. Birinci Basım. Kök Yayıncılık.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024