Ders Adı | İLKÖĞRETİMDE KAYNAŞTIRMA | Kod | SIOG4030 |
Kredi | 2 | AKTS | 3 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Öğr. Gör. ADNAN ARI |
Dersin Veriliş Türü | |||
Özel gereksinimli öğrencilerin farkında olma, özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırma ortamında akademik beceriler edinmelerini ve sosyalleşmelerini sağlamak.
Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları, birlikte ve ayrı eğitim. Özel eğitimle ile ilgili yasal düzenlemelerde kaynaştırma, kaynaştırmanın tanımı, en az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, tarihçe ve yasal dayanaklar, kaynaştırma türleri. Destek özel eğitim hizmetleri; danışmanlık, sınıf-içi destek ve kaynak oda. Kaynaştırmada işbirliği, tanımı, önemi ve türleri. Türkiye'de kaynaştırma, kaynaştırmanın başarısını etkileyen etmenler, kaynaştırma ile ilgili araştırmalar.
Gözlem, Görüşme, Sunuş Yoluyla, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap, Düz Anlatım
Diken, İ. (2010). İlköğretimde Kaynaştırma. 1. Basım. Pegem Yayıncılık. Sucuoğlu, B., Kargın, T. (2010).İlköğretim’de Kaynaştırma Uygulamaları. 1. Basım. Kök Yayıncılık. Batu, S., Kırcaali-İftar, G. (2010). Kaynaştırma. 5. Baskı. Kök Yaayıncılık. Akçamete, A. G. (2010). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Üçüncü Basım. Kök Yayıncılık. Kırcaali-İftar, G. (Ed.) (2003). Davranış ve Öğrenme Sorunları Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. Özyürek, M. (2004). Sınıfta Davranış Değiştirme. Birinci Basım. Kök Yayıncılık.