YABANCI DİL ÖĞRETİMİ (İNGİLİZCE)

İzlence Formu

Ders Adı YABANCI DİL ÖĞRETİMİ (İNGİLİZCE) Kod SIOG3028
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Seçmeli Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi DİLEK İNAL
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu ders, sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretimde verilmeye başlanan yabancı dil (İngilizce) derslerini gerektiği durumlarda alana özgü yöntem bilgi, beceri ve farkındalıklar doğrultusunda verebilmesini; bu doğrultuda öğretim alanlarında daha gelişmiş öğretmen adayları yetiştirmeye katkı sunmayı hedeflemektedir.

İçerik

Yabancı dil olarak İngilizce'nin küresel konumu ve bu konumdan kaynaklanan İngilizce öğretimi gereksinimleri; bu gereksinimler doğrultusunda biçimlenen ilköğretim düzeyinde İngilizce öğretiminin temel amaç ve ilkeleri; ve çocuklara yabancı dil olarak İngilizce öğretiminin kuram ve uygulamaya yönelik temel öğeleri bu dersin içeriğini oluşturacaktır. Haftalık dersler, bu içerikten başlıklar üzerine yapılandırılacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Konulara ilişkin makale ve kitap bölümlerinin okunması ve tartışılması, Örnek müfredat, izlence, ders planlarını karşılaştırmalı bir yaklaşımla incelenmesi Örnek etkinliklerin incelenmesi, tartışılması, Yazılı ve görsel malzemelerin kullanımı ile iletişimsel ve görev-odaklı etkinliklerin sunulması, Bireysel, ikili ve grup çalışmaları ile örnek uygulamaların gerçekleştirilmesi

Kaynaklar

Brewster, J. and Ellis, G. (2003). The Primary English Teacher?s Guide. London: Pearson Education Limited. Brown, H.D. (2001). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. New York: Longman. Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP. Cameron, L. (2003). Challenges for ELT from the expansion in teaching children,? ELT Journal, Year of the Young Learner, pp. 9-16. Carless, D. ?Implementing task-based learning with young learners,? ELT Journal, Year of the Young Learner, pp. 36-44. Driscoll, P., Frost, D. (2006). The Teaching of Modern Foreign Languages in the Primary School. London: Routledge. Fisher, J. (1996). Starting from the Child? Buckingham: Open University Press. Hadaway, N. Vardell, S. and Terrell Young. (2002). Literature-based Instruction with English Language Learners. Boston: Allyn&Bacon. Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman. Moon, J. (2000). Children Learning English. Oxford: Macmillan Publishers Limited. Pinter, A. (2006). Teaching Young Language Learners. Oxford: OUP.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024