Ders Adı | TÜRKÇE ÖĞRETİMİ | Kod | SIOG3022 |
Kredi | 3 | AKTS | 3 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi NURCAN GÜDER |
Dersin Veriliş Türü | |||
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikleri ve okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve görsel sunu öğrenme alanlarının öğretimini anlatmak. İlköğretim Türkçe programnını incelemek ve programa ilişkin etkinlikleri üretmek.
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikaye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgilisorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlköğretim Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları.
tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap, gösterip yaptırma
M. Ataman (2007), Sınıf Öğretmenlerine Türkçe Öğretimi, Nobel Yayınları Ö. Demirel ve M. Şahinel (2006), Türkçe Öğretimi, PegemA Yayınları E. Özdemir (2007), Eğlenceli Dilbilgisi, Kök Yayıncılık E. Özdemir (2007), Sözcük Sözcük İçinde, Kök Yayıncılık M.F. Öz (2006), Uygulamalı Türkçe Öğretimi, Anı Yayıncılık Z.A. Yılmaz (2007), Sınıf Öğretmenlerine Türkçe Öğretimi, Nobel Yayınları