Ders Adı | MÜZİK ÖĞRETİMİ | Kod | SIOG2016 |
Kredi | 2 | AKTS | 3 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 1 |
Uygulama Saat | 2 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Öğr. Gör. GONCA BİROL BAHAR |
Dersin Veriliş Türü | |||
Ses Eğitimi ile konuşurken ve müzik yaparken sesini güzel etkili biçimde kullanabilmesi , kazandırılacak dağarcık ile Türk ve evrensel nitelikli tek ve çok sesli müzikleri seven beğeni düzeği gelişmiş,dünyadaki müzik türlerini bilen öğrencilerin yetiştirilmesi,Notaları tanıyabilme solfej yapabilme, Blok flüt ve orff çalgıları ile Türk müziğine dayalı müzik eğitimi verebilen öğrenciler yetiştirmek,müziği kullanarak matematik, hayat bilgisi derslerinin nasıl öğretileceğinin verilmesi.Engelli yada Özel öğrencilerin müziği kullanarak nasıl derse kazandırılacağının öğretilmesi.
Müziksel İşitme Eğitimi ile müziği özel yazısıyla okuyup yazılması, Türk müziğinin karakteristik özelliklerinin tanınması evrensel müziğin tanınması istenilen bir parçanın notaları okunarak çalınıp söylenmesi.uygulamaların sonucunda ortaya konan bir çalışmanın ürünüdür. Müzik Kuramları, Okul Müzik Eğitiminde Kullanılan Müzikler, Çocuğun Müziksel Gelişimi - Ses Eğitimi, İstiklal Marşımız, İlköğretim Kurumlarında Müzik Öğretimi Tasarımı, Ritim Kalıpları Ögeleri, Solfejler, İlköğretim okulları İçin Şarkı Dağarcığı ve Orff Yöntemi.
Orff yöntemi, Dalcroze yönyemi, (Solfej yapma,orff çalgıları ile çalma,söyleme ,Eşlik etme, tekerlemeler ve oyunlarla müzik dersi yapma)
Müzik Eğitimi ve Öğretimi (İlhan Özgül)- Şarkılarla Türkülerle Temel Müzik Eğitimi 1 - (Muammer Sun), Blok Flüt İle Müzik Eğitimi - Salih Aydoğan, Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi(S. Bilen – B. Özevin – E.Canakay)Müzik Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımla: Nihan Duygu Kaya