Ders Adı | TÜRKÇE I YAZILI ANLATIM | Kod | SIOG1004 |
Kredi | 2 | AKTS | 2 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi NURCAN GÜDER |
Dersin Veriliş Türü | |||
Türkçede yazama becerilerinin geliştirilmesi ve yazılı metinlerin türlerine göre tanınması ve metinler arasındaki ilişkilerin öğretilmesi. Yazılı anlatım türlerine uygun metinler oluşturulmasının öğretilmesi. Yazılı anlatım iç ve dış yapı unsurlarının doğru ve yetkin bir şekilde gerçekleştirilmesinin öğretilmesi. Türkçe yazılı anlatım metinlerinin tanıtılması ve öğrencilerin metin oluşturmayı öğrenmeleri. Yazılı anlatımda dilin doğru kullanılması ve anlatım bozukluklarına sebep olan hataların tespit edilmesi. Anlatım bozukluğunun nasıl fark edileceğinin öğretilmesi. Her türlü yazışma metinleri ( dilekçe, tutanak vb.) öğretilir.
Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. Anlatım; yazılı ve sözlü anlatım; öznel ve nesnel anlatım; paragraf ve paragraf türleri; metin türleri; yazılı anlatım türleri; yaratıcı yazma; bir metnin özetini çıkarma.
Düz anlatım, soru- cevap tekniği, beyin fırtınası, yaşayarak öğrenme.
ERGİN, Muharrem (1983), Türk Dil Bilgisi, İstanbul, 407 s. BANGUOÄLU, Tahsin (1986), Türkçenin Grameri, TDK, Ankara, 2. Baskı, 628 s. GENCAN, Tahir Nejat (1979), Dilbilgisi, TDK, Ankara, 602 s. ÖZKAN, Mustafa -TÖREN, Hatice- ESİN, Osman(2006),Türk Dili,Filiz Kitabevi, İstanbul, 999 s. ÖZDEMİR, Emin (2000), Anlatım Sanatı-Kompozisyon, Remzi Kitabevi, İstanbul ? AKTAŞ, Şerif-GÜNDÜZ,Osman (2001), Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ yay. Ankara ? Türkçe Sözlük (2005), TDK, Ankara, 2244 s. ? İmla Kılavuzu (2005), TDK, Ankara, 505 s.