REKLAM ÇÖZÜMLEMESİ

İzlence Formu

Ders Adı REKLAM ÇÖZÜMLEMESİ Kod HILT4149
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. ÖZLEM KALAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Dünden bugüne reklam sektörünün yaşanmış ve yaşanmakta olduğu en büyük sorun, reklamın nasıl işlediğine ve dolayısıyla etkinliğinin belirlenmesine ilişkin farklı yaklaşımlara karşın halen net bir reçete hazırlanamamış olmasıdır.

İçerik

Dünden bugüne reklam sektörünün yaşanmış ve yaşanmakta olduğu en büyük sorun, reklamın nasıl işlediğine ve dolayısıyla etkinliğinin belirlenmesine ilişkin farklı yaklaşımlara karşın halen net bir reçete hazırlanamamış olmasıdır. Her ne kadar reklamın toplumsal, ekonomik, politik vb. yapılar üzerindeki etkilerine ilişkin tartışmalar devam ediyor olsa da, hiç biri söz konusu sorun kadar hem akademisyenlerin hem de pratisyenlerin kafasını meşgul etmemiştir. Bu sorunun cevaplanması için yapılan çalışmalar ve ortaya atılan tezler doğrultusunda, öncelikle reklamın nasıl işlediğinin çözümlenmesi gerekmektedir. Bu ders reklamın nasıl oluşturulduğunun çözümlenmesinde yardımcı olarak reklamın daha iyi anlaşılmasını amaçlamaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Sınıf seviyesine uygun ve bireysel ihtiyaçları göz önünde bulunduran, öğrenci merkezli, katılımlı soru cevap şeklinde tartışma ortamlı anlatısal öğretim yöntemi

Kaynaklar

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024