Ders Adı | PAZARLAMA | Kod | OREM4040 |
Kredi | 2 | AKTS | 4 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. KENAN OK |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin sonunda öğrenci: Pazarlama kavramının çağdaş içeriğine uygun olarak pazarlama ilkelerini tanıyan, bir pazarlama yönetim planı hazırlamak için gerekli altyapıya sahip bir hale gelmektedir
Pazarlamanın tanımı, kapsamı, tarihsel süreç içerisinde gelişimi, pazarlama yönetimiyle ilgili temel kavramlar: pazarlama karması, pazar bölümlendirme, pazarlama çevresi, tüketici davranışı ve etkileyen faktörler, Pazarlama karmasının mal bileşeni ve kapsamı, fiyat: fiyatlandırma yöntemleri, strateji ve taktikleri, dağıtım: dağıtım kanalları, oluşturma ilkeleri, politikaları, fiziksel dağıtım, tutundurma: kişisel satış, reklam, tanıtım ve halkla ilişkileri satış tutundurma, odun hammaddesi satış zamanı ve yöntemleri
Öğretim üyesinin konferans şeklindeki sunumları ve sınıf tartışmaları
İlter, E., Ok, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, ISBN: 978-975-96967-5-7. 423 sayfa. Ankara