Ders Adı | TRANSMEDYA ANLATILARI | Kod | RAST4436 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. GİZEM PARLAYANDEMİR SAYAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu ders öğrencilere transmedya anlatı prensipleri ve uygulamalarını derinlemesine anlama yetisi kazandıracaktır. Transmedya anlatıları çağdaş eğlence endüstrisinin uyguladığı başat stratejilerden biridir. Kavramın ticari kökeni lisanslı ürünlere ve reklam uygulamalarına dek götürülebilir. Kültürel açıdan ise hayran kültürü pratikleri ile derinden ilişkilidir. Geleneksel olarak bir transmedya anlatısı her biri içeriğe kendi sınırlılıkları doğrultusunda katkıda bulunan farklı medya ürünlerinin oluşturduğu bir ağı işaret eder. Bu ürünlerin kısa sürede uzun vadeli hayran hareketlerini andıran davranış kalıplarını ortaya çıkartması hedeflenir. Ansiklopedik haz ve yayılabilirlik transmedya içeriği oluşturulmasında anahtar kavramlardır. Öğrenciler bu gibi faktörlerin transmedya anlatılarının tarihsel gelişimi ve güncel durumu üzerindeki etkilerini temel metinler ve örnekler üzerinden öğreneceklerdir. Bu örnekler arasında oyuncak markaları (GI Joe, Pokémon vb.), çizgi romanlar (Batman, Avengers vb.), filmler ve televizyon dizileri (Star Wars, Star Trek vb.) gibi tarihi yapımlar ve halen devam eden alternatif gerçeklik oyunları gibi çağdaş projeler sayılabilir. Bu kuramsal altyapı ve haftalık uygulama çalışmaları ile öğrenciler dönem sonunda bir transmedya anlatısı önerisi hazırlayacak ve oluşturdukları dünya, öykü, karakterler, genel medya stratejisi ve her bir medya bileşeninin oynadığı rolü detaylı olarak tanımlayacaklardır.
Bu ders öğrencilere transmedya anlatı prensipleri ve uygulamalarını derinlemesine anlama yetisi kazandıracaktır.
Teorik, yüz yüze
Getting Started in Transmedia Storytelling: A Practical Guide for Beginners, Robert Pratten Transmedia Television: New Trends in Network Serial Production, M.J. Clarke