MEDICAL SKILLS LABORATORY II

İzlence Formu

Ders Adı MEDICAL SKILLS LABORATORY II Kod TIPI2032
Kredi 4 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 4 Lab Saat 0
Ders Dili İngilizce Dersi Veren Prof. Dr. ZEYNEP OLCAY SOLAKOĞLU
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Dikey Koridor uygulamaları, öğrencilere ihtiyaç duyacakları temel bilgi ve becerileri kazandırarak onları klinik uygulamalara hazırlamayı hedeflemektedir. Fakültenin amaçlarına uygun yeterlilik ve yetkinleri kazanarak nitelikli hekimler olarak mezun olmaları nihai amaçtır.

İçerik

Dönem II Nitelikli Hekimlik Dikey Koridoru: 6 yıllık eğitim boyunca birden fazla dönemde yer alan aşağıdaki alanları kapsar; Dönem II Nitelikli Hekimlik Dikey Koridoru: 6 yıllık eğitim boyunca birden fazla dönemde yer alan aşağıdaki alanları kapsar; İletişim becerilerinin geliştirilmesi, Mesleksel becerilerin kazanılması, Bilimsel okur-yazarlık ve kanıta dayalı tıp uygulamalarının tanıtılması, Tıpta İnsan Bilimleri, Etik ve profesyonel değerlerin kazanılması,

Öğretim Yöntemleri

Kuramsal amfi dersleri, sunum, büyük grup tartışması, mesleki beceriler uygulamaları, film gösterimleri, simüle hasta laboratuvarında öykü alma uygulaması

Kaynaklar

- Atıcı E. Hasta - hekim ilişkisi kavramı. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2007; 33: 45-50. - Atıcı E. Hasta - hekim ilişkisini etkileyen unsurlar.Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2007; 33: 91-96. - Ayan M. Tıbbi Müdahalelerden Doğan Hukuki Sorumluluk. Konya:Kazancı Hukuk Yayınları;1991. - Bickley, LS. Bate’s Fizik Muayene Rehberi. Çev. editörleri: Özsüt H, Tetikkurt C, Vatansever S. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri;2004. - Elçin M, Odabaşı O, Sayek İ. İyi hekimlik uygulamaları. Hacettepe Tıp Dergisi 2004; 35:179-181. - Fallowfield L, Jenkins V. Communicating sad, bad, and difficult news in medicine. The Lancet 2004; 363:312- 319. - Gordon T, Edwards S. Doktor-Hasta İşbirliği. Ankara: Sistem Yayıncılık; 1999. - Hasta Hakları Yönetmeliği. Resmi Gazete, Tarih: 01.08.1998; Sayı:23420. - Maguire P, Pitceathly C. Key communication skills and how to acquire them. BMJ 2002; 325: 697-700. - Pease A. Beden Dili. Çev.Özben Y. İstanbul:Rota Yayınları;1997. - Tate P. Doktorun İletişim El Kitabı. çev. editörleri: Köseoğlu S, Belendir G.İstanbul: Beyaz Yayınları;1998. - T.C. Sağlık Bakanlığı. Aile Doktorları İçin Kurs Notları. Ankara: Ata Ofset Tanıtım ve Matbaacılık;2004. - Dişçi, R. : “Temel ve Klinik Biyoistatistik, yenilenmiş ikinci baskı (soru ilaveli)” , İstanbul Medikal Yayıncılık Ltd. Şti.,İstanbul (2012) - Türk Tabipleri Birliği Etik Kurulu: Türk Tabipleri Birliği Etik Bildirgeleri. Ankara 2010. - Saunders B.D., Trapp, R.G.: "Basic and Clinical Biostatistics", Prentice-Hill International Inc., London, (1990). - Loewy EH, Roberta Springer Loewy R Textbook of Healthcare Ethics. Doordrecht , 2004. - Mappes TA, De Grazia D Biomedical ethics. McGraw-Hill, 2006. - Veatch R The basics of bioethics. Prentice Hall, 2003. - Lindsay RA Future Bioethics: Overcoming Taboos, Myths, and Dogmas. Prometheus Books, 2008. - Campbell AV, Gillett G, Jones DG Medical ethics. Oxford University Press, 2005. - American Medical Association: Code of Medical Ethics 2012-2013: Current Opinions With Annotations.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024