Ders Adı | NİTEL ARAŞTIRMA YÖNETEMLERİ | Kod | KRHU7014 |
Kredi | 3 | AKTS | 6 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. MURAT ŞENTÜRK |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin temel amacı, sosyolojide kullanılan niteliksel araştırma yöntemlerinin ve bu yöntemler kapsamında kullanılan teknikler hakkında bilgi ve uygulama düzeyinde öğrencilere beceri kazandırılmasıdır.
Derste, sosyolojide kullanılan nitel araştırma yöntemleri ele alınarak öğrencilerin en az bir yöntemi uygulaması hedeflenmektedir. Bu derste öğrencilerin nitel bir araştırma tasarlamaları, gerçekleştirmeleri ve yazmaları/raporlamaları beklenmektedir. Ayrıca öğrenciler nitel araştırma yöntemini kullanan bir kitabı ya da tezi değerlendirecektir.
Konferans, tartışma ve uygulama.
Bruce L. Berg ve Howard Lune, “Giriş” Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Hasan Aydın) içinde (s. 17-35), Konya: Eğitim Yayınevi, 2015. John W. Creswell, “Felsefi Varsayımlar ve Yorumlayıcı Çatılar” Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir) içinde (s. 15-41), Ankara: Siyasal Kitapevi, 2015. Bruce L. Berg ve Howard Lune, “Nitel Araştırmayı Desenleme” Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Hasan Aydın) içinde (s. 37-80), Konya: Eğitim Yayınevi, 2015. John W. Creswell, “Nitel Çalışma Tasarımı” Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir) içinde (s. 42-68), Ankara: Siyasal Kitapevi, 2015. John W. Creswell, “Beş Nitel Araştırma Yaklaşımı” ve “Beş Farklı Nitel Çalışma Örneği” Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir) içinde (s. 69-110 ve 111-128), Ankara: Siyasal Kitapevi, 2015. Bruce L. Berg ve Howard Lune, “Etnografik Saha Stratejileri” ve “Eylem Araştırması” Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Hasan Aydın) içinde (s. 222-284 ve 285-305), Konya: Eğitim Yayınevi, 2015. Bruce L. Berg ve Howard Lune, “Sosyal Tarihsel Araştırma ve Sözel Gelenekler” ve “Örnek Olay Çalışmaları” Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Hasan Aydın) içinde (s. 332-353 ve 354-379), Konya: Eğitim Yayınevi, 2015. Bruce L. Berg ve Howard Lune, “İçerik Analizine Giriş” Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Hasan Aydın) içinde (s. 380-417), Konya: Eğitim Yayınevi, 2015. Bruce L. Berg ve Howard Lune, “Görüşmeye Tiyatral Bir Bakış” Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Hasan Aydın) içinde (s. 129-188), Konya: Eğitim Yayınevi, 2015. Bruce L. Berg ve Howard Lune, “Odak Grup Görüşmesi” Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Hasan Aydın) içinde (s. 189-221), Konya: Eğitim Yayınevi, 2015. John W. Creswell, “Veri Toplama” Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir) içinde (s. 145-178), Ankara: Siyasal Kitapevi, 2015. Matthew B. Miles ve A. Michael Huberman, “Anlamlandırmak: Sonuç Çıkarmak ve Doğrulamak” Nitel Veri Analizi (Çev. Edt. Sadegül Akbaba Altun ve Ali Ersoy) içinde (s. 245-287), Ankara: Pegem Akademi. John W. Creswell, “Veri Analizi ve Sunumu” Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir) içinde (s. 179-212), Ankara: Siyasal Kitapevi, 2015. John W. Creswell, “Bir Nitel Çalışmanın Yazımı” Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir) içinde (s. 213-242), Ankara: Siyasal Kitapevi, 2015. Bruce L. Berg ve Howard Lune, “Makale Yazımı: Ayıkla Pirincin Taşını” Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Hasan Aydın) içinde (s. 418-448), Konya: Eğitim Yayınevi, 2015. Bruce L. Berg ve Howard Lune, “Etik Konular” Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Hasan Aydın) içinde (s. 81-128), Konya: Eğitim Yayınevi, 2015. John W. Creswell, “Geçerlik ve Değerlendirme Standartları” Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev. Edt. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir) içinde (s. 243-268), Ankara: Siyasal Kitapevi, 2015. Matthew B. Miles ve A. Michael Huberman, “Analizde Etik Konular” Nitel Veri Analizi (Çev. Edt. Sadegül Akbaba Altun ve Ali Ersoy) içinde (s. 288-297), Ankara: Pegem Akademi.