BÜTÜNSEL PAZARLAMA İLETİŞİMİ

İzlence Formu

Ders Adı BÜTÜNSEL PAZARLAMA İLETİŞİMİ Kod KSIL7009
Kredi 3 AKTS 6
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. NİLÜFER FATMA GÖKSU
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Pazarlama karması, karmada yer alan tutundurma bileşenleri ve stratejileri bu ders kapsamında özellikli bir biçimde yer almaktadır. Bu ders; ikna kuramları, kavramları, stratejileri ve süreçleri üzerine odaklanmaktadır. Bu doğrultuda ders kapsamında çağdaş toplumlarda ikna stratejileri ve süreçleri ve bunların reklam, pazarlama, seçim kampanyası ve halkla ilişkiler içindeki uygulamaları da incelenecektir. Ayrıca dilin rolü, kültür, medya ve mesajın içeriği de üzerinde durulacak konulardır. Son olarak, bu derste öğrencilere çok kültürlü pazarlarda yaşanan iletişim kaynaklı zorlukların neler olabileceği ve bunları çözmede izlenecek yol ve yöntemler hakkında örneklerle bilgi aktarılacaktır.

İçerik

Bu ders, pazarlama disiplinine ait temel bilgiler ile kurum ve markalar için tutundurma çabalarını içeren konuları içermektedir.

Öğretim Yöntemleri

Sınıf seviyesine uygun ve bireysel ihtiyaçları göz önünde bulunduran, öğrenci merkezli, katılımlı soru cevap şeklinde tartışma ortamlı anlatısal öğretim yöntemi

Kaynaklar

Elden, (1997), Pazarlama İletişimi Açısından Halkla İlişkiler ve Reklam, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık İstanbul:Say Yayıncılık. İzzet Bozkurt, (2006), Bütünleşik Pazarlama İletişimi, MediaCat Kitapları, İstanbul Kocabaş, F. ve Elden, M. (2001). Reklamcılık Kavramlar,Kararlar, Kurumlar. İstanbul: İletişim Yayınları. Nilay Başok Yurdakul, (2006), Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ölçümleme Süreci, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul Reha Oğuz Türkkan, (1998), İkna ve Uzlaşma Sanatı, Hayat Yayıncılık, İstanbul Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, (2006), Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat Kitapları, İstanbul

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024