Ders Adı | SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMALARI | Kod | MİUE2031 |
Kredi | 4 | AKTS | 6 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 4 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. SEÇKİN ÖZMEN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Sosyal medya yeni medyanın uzantısı olarak yeni kurallar ve kuramları içeren bir kitle iletişim aracıdır. Klasik medyadan farklı özellikleri, içeriğin yani mesajın oluşturulması, aracın yapısı, izleyicisinin konumu, farklı araştırma yöntemlerini gerektirmektedir. İletişim araştırmalarında kullanılan yöntemler temeli oluştursalarda bu mecranın kendine has özellikleri yeni ölçümleme tekniklerine htiyaç duymaktadır. Bu derste sosyal medyanın ölçümleme yöntemleri üzerinde durulacaktır.
Sosyal medya yeni medyanın uzantısı olarak yeni kurallar ve kuramları içeren bir kitle iletişim aracıdır. Klasik medyadan farklı özellikleri, içeriğin yani mesajın oluşturulması, aracın yapısı, izleyicisinin konumu, farklı araştırma yöntemlerini gerektirmektedir. İletişim araştırmalarında kullanılan yöntemler temeli oluştursalarda bu mecranın kendine has özellikleri yeni ölçümleme tekniklerine htiyaç duymaktadır. Bu derste sosyal medyanın ölçümleme yöntemleri üzerinde durulacaktır.
Dersler öğretim üyesinin analatımı ve öğrencilerin sorularla derse katılımlarının sağlanmasıyla işlenecektir.