SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMALARI

İzlence Formu

Ders Adı SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMALARI Kod MİUE2031
Kredi 4 AKTS 6
Z/S Zorunlu Teorik Saat 4
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SEÇKİN ÖZMEN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Sosyal medya yeni medyanın uzantısı olarak yeni kurallar ve kuramları içeren bir kitle iletişim aracıdır. Klasik medyadan farklı özellikleri, içeriğin yani mesajın oluşturulması, aracın yapısı, izleyicisinin konumu, farklı araştırma yöntemlerini gerektirmektedir. İletişim araştırmalarında kullanılan yöntemler temeli oluştursalarda bu mecranın kendine has özellikleri yeni ölçümleme tekniklerine htiyaç duymaktadır. Bu derste sosyal medyanın ölçümleme yöntemleri üzerinde durulacaktır.

İçerik

Sosyal medya yeni medyanın uzantısı olarak yeni kurallar ve kuramları içeren bir kitle iletişim aracıdır. Klasik medyadan farklı özellikleri, içeriğin yani mesajın oluşturulması, aracın yapısı, izleyicisinin konumu, farklı araştırma yöntemlerini gerektirmektedir. İletişim araştırmalarında kullanılan yöntemler temeli oluştursalarda bu mecranın kendine has özellikleri yeni ölçümleme tekniklerine htiyaç duymaktadır. Bu derste sosyal medyanın ölçümleme yöntemleri üzerinde durulacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Dersler öğretim üyesinin analatımı ve öğrencilerin sorularla derse katılımlarının sağlanmasıyla işlenecektir.

Kaynaklar

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024