Ders Adı | AHLAKİ GELİŞİM VE DEĞERLER EĞİTİMİ | Kod | CGUE2048 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. İRFAN BAŞKURT |
Dersin Veriliş Türü | |||
Dersin amacı ahlak ve değer eğitimine duyulan ihtiyaç, ahlak ve değer kavramları, değer, etik ve erdem, ahlak-etik, ahlak-değer, ahlak-vicdan ilişkisi, öğrenme ve davranış, ahlak ve değer eğitimi yaklaşımları, ahlak ve ahlak gelişimi teorileri, ahlak ve değer eğitiminde aile ve öğretmen, değerler ile eğitim programları arasındaki ilişki, ahlak ve değer eğitimi etkinlikleri, MEB'in belirlediği bazı değerlerin öğretimi ile ilgili çeşitli örnekler hakkında bilgi vermektir.
Ahlak ve değer kavramı, konuyla ilgili kuramlar , ahlak ve değerlerin sınıflandırılması, çocukluk döneminde ahlak ve değerlerin kazandırılmasının yolları, Ahlak ve değer öğretim yaklaşımları, Ahlak ve değerlerin kazandırılmasında aile, eğitimci ve medyanın rolü, ahlak ve değer eğitiminde sorumluluk, saygı, sevgi, yardımseverlik, özgüven, empati, adalet ve bağımsızlık gibi değerlerin kazanımı sağlanır.
Sunum, powerpoint, anlatım, buluş yoluyla öğrenme, sunuş yoluyla öğrenme.
Gander, M. J. ve Gardiner, H. W. (2016). Çocuk ve ergen gelişimi. A. Dönmez ve N. Çelen (Çev.) Ankara: İmge Kitabevi. İliş, A. ve Gülbahçe, A. (2019). Sosyal Medya Bağımlılığı İle İletişim Becerileri Arasındaki Yordayıcı İlişkinin İncelenmesi, Ekev Akademi Dergisi, 23(78), 45-60. Kaptan, S. Y. (2019). Karakter ve değer eğitiminde yaklaşımlar, yöntemler ve teknikler, içinde Karakter ve değer eğitimi: Ed.: Salih Zeki Genç, Adem Beldağ. (ss. 145-170). Ankara: Pegem Yayınları. Keskin, Y. (2016). Sosyal bilgiler eğitimi: değerler eğitimi. Dilek, D. (Ed.) Ankara: Pegem Yayınları. Selçuk, Z. (2000). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ulusoy K., Dilmaç, B. (2016). Değerler Eğitimi, Anmara: PegemA Yayın Yavuzer, H. (2003). Ana-baba ve çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi. Mehmet Karadağ