| Ders Adı | BEYLİKLER DEVRİ MİMARİSİ VE SANATI | Kod | KMAO2025 |
| Kredi | 3 | AKTS | 5 |
| Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
| Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
| Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. MEHMET BAHA TANMAN |
| Dersin Veriliş Türü | |||
Söz konusu Beyliklerin mimari yapılarının incelenmesi ve bu doğrultuda sonraki yüzyıllarda ortaya konulan mimari arayışları üslup ve tasarım açısından değerlendirilerek bu yapılarda Anadolu Selçuklu Dönemi'nden gelen etkilerin olup olmadığı yada bu yapıların özgün tasarımlar ortaya koyarak Osmanlı Dönemi yapılarına örnek teşkil edip etmediğinin araştırılması.
Anadolu Beylikleri Mimarisi ve Sanatı
Video ve power pointlerle ders notları
Akın, G. (1997). “Karaman İbrahim Bey İmaretine Ait Bir Kapı Kanadındaki Kadın Figürünün Çağı ve Anadolu Ortamındaki Yeri”, Sanatın Ortaçağı / Türk, Bizans ve Batı Sanatı Üzerine Yazılar, İstanbul, s. 51-70. Akok, M. (1946). “Kastamonu’nun Kasaba Köyünde Candaroğlu Mahmut Bey Camii”, Belleten, X, s. 293-301. Bayat, A.H. (1991). “Birgi Ulu Câmii Minberi”, Vakıflar Dergisi, XXII, s.133-150. Durukan, A. (Sonbahar 2014). “Beylikler Dönemi Kültür Ortamından Bir Kesit”, Turkish Studies, C.9/10, s. 391-502. Kalfazade Ertuğrul, S. (1996). “Aydınoğlu Eserlerinde Çini Kullanımına Dair”, Prof. Dr. Şerare Yetkin Anısına Çini Yazıları, İstanbul, s. 97-102. Küçük C.-N. M Yar. (2015). “Konya Beyşehir Eşrefoğlu Türbesi Kubbe Çinileri Yapım Teknikleri ve Restorasyonu”, Restorasyon ve Konservasyon Çalışmaları Dergisi, S.14, s. 58-63. Nemlioğlu, C. (2010). “Kastamonu-Kasaba Köyü Mahmud Bey Camii Kalem İşi Bezemeleri ve Osmanlı Bezeme Sanatına Etkileri”, XIII. Ortaçağ ve Türk Dönemi Kazıları ve Sanat Tarihi Araştırmaları Sempozyumu Bildirileri: 14-16 Ekim 2009, Denizli, s. 463-471. Oral, Z. (1962). “Anadolu’da Sanat Değeri Olan Ahşap Minberler, Kitabeleri ve Tarihçeleri”, Vakıflar Dergisi, S.5, Ankara, s. 23-78. Öney, G. (1970). “Anadolu’da Selçuklu ve Beylikler Devri Ahşap Teknikleri”, Sanat Tarihi Yıllığı, S. 3, s. 135-149. Öney, G. (1976). Türk Çini Sanatı. Yapı ve Kredi Bankası Yayınları, İstanbul. Önge, Y. (1966). “Türk Çinicilik Sanatının Enteresan Örneklerinden İbrahim Bey İmareti (Zaviyesi) nin Mihrabı”, Arkitekt, S. 322, İstanbul, s. 71-73. Önge, Y. (1975). “Selçuklularda ve Beyliklerde Ahşap Tavanlar”, Atatürk Konferansları, V(1971-1972), TTK, Ankara, s. 179-195. Yetkin, Ş. (1986). Anadolu Türk Çini Sanatının Gelişmesi. İstanbul.