TURİZM PAZARLAMASI

İzlence Formu

Ders Adı TURİZM PAZARLAMASI Kod KMAO1016
Kredi 3 AKTS 6
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi ŞEHNAZ DEMİRKOL
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu Dersin Ana Amacı; Temel pazarlama ilkeleri yanında Turizm ve Pazarlama konusunda Değişen Pazar Dinamikleri de göz önüne alınarak, Bu kapsamda turizmde dijitalleşme, turizm alanında pazarlama çeşitleri, turizmde pazarlama karması elemanları, stratejik pazarlama , markalaşma, şikayet yönetimi, kültürel miras ve destinasyon pazarlaması konusunda bilgi ve yetkinliklerin sağlanması amaçlanmaktadır.

İçerik

Bu ders kapsamında; turizm ve pazarlama konusunda temel kavramlar, tarihsel süreç içerisinde pazarlama anlayışının değişimi ve gelişimi, pazarlama çeşitleri, örneklerle turizmde pazarlama karması, turizm pazarlamasında stratejik yönetim ve markalaşma, turizmde teknoloji ve pazarlama ilişkisi, şikayet yönetimi, kültürel miras ve destinasyon pazarlaması konuları işlenecektir.

Öğretim Yöntemleri

Slayt, sunum, vb.

Kaynaklar

Şehnaz Demirkol ve Diğerleri, Turizm Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi 2022 İstanbul Şehnaz Demirkol ve Diğerleri, Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması 9P-9C-9E Değişim Yayınevi, İstanbul. (2020) Şehnaz Demirkol ve Diğerleri, Turizmde Markalaşma , Değişim Yayınevi, İstanbul. (2016)

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2025